Farkraj Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Dostałem jakąś martwicę mózgu i nie umiem zrobić z pozoru banalnej rzeczy dlatego zwracam się do kochanego gmclanu o pomoc :P mam powiedzmy 5 zmiennych: GML renka = 5 dupa = 10 ramje = 2 bucior = 29 glowa = 6 no i taki problem że potrzebuję coś w tym stylu: GML renka = 78 dupa = 234 ramje = 23 bucior = 567 glowa = 123 chcę aby zmienne które na początku miały 5,10,2,29,6 po naciśnięciu klawisza płynnie wykonały sekwencję zmieny na 78,234,23 a potem wróciły do poprzednich pozycji gdy już np renka = 5 będzie renka = 78 jaśniej: GML renka = 5 docelowa renka = 10 //naciskamy R: renka = 5, potem renka = 6, potem renka = 7, tak aż do renka = 10 gdy renka będzie miała 10 to będzie się zmiejszać aż dojdzie do renka = 5 halp! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 GML if(renka<78) { renka+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 myślisz ze nie probowałem? :P jak renka dojdzie do 78 to jak dasz GML if(renka>=78) { renka-=1 } bo jak bedzie 77 to spowrotem zacznie się dodawac może wytłumaczę sytuację tak: mamy sobie rękę z direction 0 po nacisnieciu R reka ma wykonać ruchy: 1. płynnie dojść do direction = 90 2. jak będzie miałą 90 to przejść np. do 180 3. jak bedzie miałą 180 to płynnie przejść do 50 4. gdy będzie miałą już 50 to przejść do 0 i się zatrzymać wszystko żeby robiło się po koleji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 GML (create) k=0;//1- dodajemy -1 odejmujemy 0 -nic nie rob</span> GML (step) if(keyboard_check_pressed(ord('R'))&&k==0) { k=1; } if(k!=0) { renka+=k; if(renka==78) k=-1; if(renka==5) k=0; } Nie sprawdzałem, ale powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Dodaj zmienną 'dodawaj' o wartości 1 reka+=dodawaj if reka==0 or reka==78 { dodawaj=-dodawaj } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 @candy jesteś boski thx : * :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Lol, przecież można prościej i elastyczniej na przyszłość napisać. Dorabiasz sobie do każdej zmiennej dodatkową z docelowa wartoscia. Przykład: GML (Create) renka=0; renka_docelowo=78; GML (Step) if (renka!=renka_docelowo) { renka+=abs(renka_docelowo-renka); } I tyle wystarczy by zmienne były obsługiwane. Wystarczy zmieniać zmienna renka_docelowo na jaka tobie sie chce wartość, a wartość "renki" zawsze sie dopasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 A nie powinno być: renka+=1*sign(renka_docelowo-renka); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Dokładnie tak jak napisał Gnysiu. Proszę zważyć na godzinę, o której napisałem posta :P. Mogłem pomylić funkcję zwracającą wartość absolutną z signem xD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 zaraz sprawdzę to wasze! jeżeli tak skróconym kodem będzie ten sam efekt to nie ma słów dla wyrażenia mojej radości :D EDIT: no ok ale jak zrobić żeby wróciło spowrotem do pierwotnej pozycji gdy juz bedzie mialo 78? EDIT2: poradziłem sobie i działa świetnie :DD dzięki pablo1517 i gnysku! EDIT3: tylko jakbyście mogli to powiedzcie mi co to jest ten abs i sign? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 abs - wartość absolutna (bez minusa) sign - że tak to określę, "strona" liczby: x > 0 -> 1 x == 0 -> 0 x < 0 -> -1 x*sign(x)=x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się