dyzmek Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 jak zrobić by obiekt 2 znikał jak obiekt 1 się przybliży na daną odległość ? proszę o pomoc a drógie pytanie to jak zrobić by przedmioty same sie ruszały po tym jak się zbliże na daną odległość np podchodze do drzwi a wuzek który był z tyłu odjeżdża jak to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 GML var f; f = instance_nearest( x, y, objZniknij ); if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 100 ) with(f) instance_destroy(); Powinno działać Ad. 2 GML var f; f = instance_nearest( x, y, objDoor ); if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 100 ) with(f.wuzekID) { move_towards_point( f.x, f.y, 2 ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 1. GML (step) if instance_exists(obiekt1) { if distance_to_object(obiekt1)<100 instance_destroy() } 2. direction, speed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 przy tym znikaniu danego obiektu wyskakuje mi taki bląd jak się zbliże na daną odległość dlaczego ?___________________________________________ ERROR in action number 3 of Step Event for object obj_postac: Error in code at line 3: if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 300 ) ^ at position 30: Unknown variable x wkleiłem to w step postaci dobrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 var f; f = instance_nearest( x, y, objZniknij ); if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 100 ) with(f) instance_destroy(); a zmieniłeś objZniknij na jakiś inny (tzn ten obiekt który ma powodować znikanie..)? Jeśli tak to teraz na 100% bez błędnie będzie: GML (step) if ( instance_exists( objZniknij ) ) { var f; f = instance_nearest( x, y, objZniknij ); if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 100 ) with(f) instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 dobra użyłem innego kodu dziękuję już nie długo wydaję demko mojej gry R.E.I.R GRA JEST STRASZNE WIĘC RADZE UWAŻAĆ Xd gra będzie miała tylko 2 minusy -słaba grafika :-( (ponieważ nie wiem jakim programem zrobić grafikę. -jeden rodzaj broni. Plusy adrenalinka i strach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 przy tym znikaniu danego obiektu wyskakuje mi taki bląd jak się zbliże na daną odległość dlaczego ?___________________________________________ ERROR in action number 3 of Step Event for object obj_postac: Error in code at line 3: if( point_distance( x, y, f.x, f.y ) < 300 ) ^ at position 30: Unknown variable x wkleiłem to w step postaci dobrze ? na przyszłość, taki błąd wyskakuje gdy odwołujesz się do pozycji obiektu gdy go nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMmaster Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 odpowiedź pierwsze pytanie: GML //ten kod wrzuć do step'a objektu 2 if distance_to_object(object1)<=xxx<---wartość przybliżenia w pixela { // tutaj komenda } na drugie to miałeś już dużo dobrych rad ;) :sp_ike: ;) E : Mam nadzieje że robisz grę top-down ponieważ ten kod działa we wszystkich kierunkach :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się