pind0le Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam... Otóz mam pytanie... Szukałem ale niemogłem znaleść... Jak w GM 8 Zrobić kamerkę tak jak w GTA 1 lub 2?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 w 2d czy 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pind0le Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 2D... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Taka kamera jest domyślnie... wrzuć do gry grafiki i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 W tym przypadku przecież musisz mieć grafiki od góry, co nazywa się top-down. jesteś nowy, więc ci wytłumaczę. jeśli twojego ludzika będzie widać w grze od góry, to wiadomo jaki to rzut i nie trzeba dodatkowych komplikacji. Jeśli to platformówka, jak Mario, to widać ludzika od boku, i trzeba zrobić grawitacje itp kod na chodzenie chyba znasz? Lub, raczej klocki? GTA 2 jest w 3D... Ale takie, jak ktoś proponował gnyskowi do almory. jak jedziesz obok budynku to ściana się przesuwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 w 2D, ale wygląda jak w 3D-top-down. Wystarczy użyć do tego vertexów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 w 2D, ale wygląda jak w 3D-top-down. Wystarczy użyć do tego vertexów. Gnysek mnie wyprzedził :D . GTA 2 jest w 3D GTA 1/2 nie jest w 3D. Samochody i ludzie są skalowanymi spritami. Budynki to odpowiednio przekształcane czworokąty (w zależności od miejsca, gdzie jest kamera). Tak jak wyżej napisano, wystarczą teksturowane vertexy i odpowiednie wyliczenia matematyczne. Sam nie zajrzysz do helpa, żeby sprawdzić co to są vertexy, więc masz: draw_vertex(x,y) Add vertex (x,y) to the primitive, using the color and alpha value set before. draw_vertex_texture(x,y,xtex,ytex) Add vertex (x,y) to the primitive with position (xtex,ytex) in the texture, blending with the color and alpha value set before. xtex and ytex should normally lie between 0 and 1 but also larger values can be used, leading to a repetition of the texture (see below). Przyda się też TO. Rysowanie vertexów musi znajdować się między: GML draw_primitive_begin_texture(kind,texid) //vetexy tutaj draw_primitive_end() Ale pewnie i tak bez gotowego kodu nie zrozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 :P - o vertexy mi chodziło. wiem że to nie 3D, ale tak wygląda. nie rób takiego halo z tego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMmaster Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 TUTAJ masz moje engine top-down shooter'a :bye1: :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Może od razu powiedzmy że nie ma wcale gier 3D? Przecież to tylko przekształcenia vertexów ( trójkątów ) przez macierze i one są rysowane na ekranie( A ekran przecież jest zbiorem pikseli i to w 2D! ) ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się