Skocz do zawartości

Kamera z góry


Rekomendowane odpowiedzi

W tym przypadku przecież musisz mieć grafiki od góry, co nazywa się top-down. jesteś nowy, więc ci wytłumaczę. jeśli twojego ludzika będzie widać w grze od góry, to wiadomo jaki to rzut i nie trzeba dodatkowych komplikacji.

Jeśli to platformówka, jak Mario, to widać ludzika od boku, i trzeba zrobić grawitacje itp

kod na chodzenie chyba znasz? Lub, raczej klocki?

 

GTA 2 jest w 3D... Ale takie, jak ktoś proponował gnyskowi do almory. jak jedziesz obok budynku to ściana się przesuwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2D, ale wygląda jak w 3D-top-down. Wystarczy użyć do tego vertexów.

Gnysek mnie wyprzedził :D .

GTA 2 jest w 3D

GTA 1/2 nie jest w 3D. Samochody i ludzie są skalowanymi spritami. Budynki to odpowiednio przekształcane czworokąty (w zależności od miejsca, gdzie jest kamera). Tak jak wyżej napisano, wystarczą teksturowane vertexy i odpowiednie wyliczenia matematyczne.

Sam nie zajrzysz do helpa, żeby sprawdzić co to są vertexy, więc masz:

draw_vertex(x,y) Add vertex (x,y) to the primitive, using the color and alpha value set before.

draw_vertex_texture(x,y,xtex,ytex) Add vertex (x,y) to the primitive with position (xtex,ytex) in the texture, blending with the color and alpha value set before. xtex and ytex should normally lie between 0 and 1 but also larger values can be used, leading to a repetition of the texture (see below).

Przyda się też TO.

Rysowanie vertexów musi znajdować się między:

GML
draw_primitive_begin_texture(kind,texid)

//vetexy tutaj

draw_primitive_end()

Ale pewnie i tak bez gotowego kodu nie zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...