Micanser Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Hejka, mam pewien problem ze skryptami: Mam sprite: ninja, mag, zloto, i fiolka. I mam kod że jeżeli nacisne na ninja, to mag zmienia sie w ninja W obiekcie ninja jest LEFT PRESSED global.postac =1; W obiejkcie Maga jest w stepie if (global.postac =1) { sprite_index=ninja } Według tego kodu, po naciśnięciu na ninja, mag powinien zmienić sprite na ninja, a on zmienia sprite na butelka, jak to poprawić? Prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Może mi pokażesz plik .gm6 to może coś zobacze, bo trudno mi stwierdzićw czym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Możliwe, że jest to wina małych, wielkich liter. I chyba też nie może być obiektu o nazwie ninja...najlepiej jak już napisał Vianom pokaż źródło.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Plik jest w moim uploaderze http://www.gmclan.org/up863.html (udało mi się go tam umieścic bo jest mały) jak włączyć kliknijcie naninja i na jeden gracz, to zobaczycie, z magiem działa i chłopkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Napisałem już...nazwa sprita nie może być taka sama jak nazwa obiektu..program się wtedy miesza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić by inferens czy coś w tym stylu podązał za postacią jak w strategii The Dark Age (link http://www.gamemaker.nl/games_edit6.html ) tutaj szare okno podąza za myszką, a mi chodzi żeby podąrzało za postacią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 step obiektu interfejs. x=bohater.x y=bohater.y-200 .. to tyle. Nie wiem, czy Ci o to chodzi, bo siedzę teraz na złomiastym sprzęcie i nie mam tu GM, więc nie sprawdzę tego pliku do którego podałeś linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Nie do końca o to mi chodziło, ale chyba wiem jak to wykożystać, dzięki za odpowiedź Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli zrobie jakąś zmienną równą 3, to jak zrobić aby była wyświetlana na ekranie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 draw_text(x,y,nazwazmiennej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Dark Maximalu, jezeli zmenna bedzie liczba, to draw_text jej nie wyswietli. Nalezy liczbowa wartosc zmiennej zamienic na wartosc textowa, uzywajac funkcji string(). draw_text(x,y,string(nazwazmiennej)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Dark Maximalu, jezeli zmenna bedzie liczba, to draw_text jej nie wyswietli. Nalezy liczbowa wartosc zmiennej zamienic na wartosc textowa, uzywajac funkcji string(). draw_text(x,y,string(nazwazmiennej)) Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :) Obie działają, lecz tą drugą stosuje się, jeżeli chce się dodać jakiś tekst przed/po zmiennej np. Create: wiek=16 Draw: draw_text(x,y,'Masz '+string(wiek)+' lat'); Otrzymamy wówczas "Masz 16 lat". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Tak, tak, zgadzam się jak najbardziej kolego Mif@ :) Czyli jak potwierdził w/w kolega mój kodzik był poprawny :D Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Chyba coś żle robie, czy po x i po y ma być jakaś liczba? Bo mam zmienna POSTAC i wpisuje draw_text(x,y,postac) Gdy włączam pokazuje się błąd i Abort lub Ignore Dopiero od przedwczoraj zacząłem pisącpierwsze skrypty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Zamiast liter x i y musisz wpisać położenie obiektu na osi x i y :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 x,y to jest gdzie sie ma być ten napis(współżędne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Jeśąli wpisze draw_text(10,20,postac) wyskakuje błąd: Error in code at line 1: draw_text(10,20,postac); at position 17: unkown varibale postac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 ja wiem czemu =.=' zamien musisc miec w create np. postac=1 , W TYM SAMYM OBIEKCIE to masz draw_text.A i zapomnialem dodac.Draw_text powinno bym w DRAW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Nie moge ustawić tego w CREATE, ponieważ w zależności na co naciśnięcia na inny obiekt jest inna liczba, a ten obiekta ma pokazywać jaka jest liczba. Chodzi o coś takiego, w menu wybierasz wygląd swojej postaci (w zależności na co naciśniesz jest inna liczba) W nastepnym pokoju jest obiekt Gracz który w zależności od tego jaka jest liczba przy zmiennej, inaczej wygląda, a mi chodzi o to żeby stworzyć jeszcze jeden obiekt który pokazuje jaka to liczba EDIT: Chyba powinienem zamiast wpisac zamiast x np. 10 tylko x=10 lub coś wtym stylu, ale nie wiem jak, bo x=10 nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Chyba powinienem zamiast wpisac zamiast x np. 10 tylko x=10 lub coś wtym stylu, ale nie wiem jak, bo x=10 nie działa Raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Podajcie mi jakiś działający przykład, bo chyba coś źle robie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :)Rzeczywiscie, nawet nie wiedzialem o takim ulatwieniu w gm Jezeli deklarujesz zmienna w innym roomie, to poprzedz nazwe zmiennej 'global.' (global.postac [lub uzyj obiektu z persistent ale mysle ze nie jest ci to potrzebne]). Wtedy kiedy sie odwolujesz do zmiennej musisz rowniez napisac przedrostek 'global.' . Kod bedzie wygladal tak: draw_text(x,y,'Postac: '+string(global.postac)) Odrazu podalem z napisem, to co napisal Mif@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Już działa (to przez to że nie dopisałem global), Bardzo Wilekie dzięki, czy nie da sie zrobić by napis poruszał się za obiektem? EDIT :thumbsup: Wielkie dzięki, jeśli bede miał jeszcze jakieś pytania, to napisze na tym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Da się.. ten obiekt który będzie rysował napis musi podążać za obiektem. Czyli w drawie rysownika wpisujesz : draw_text(ObiektZaKtorymMaPodazac.x,ObiektZaKtorymMaPodazac.y,zmienna); EDIT Spoko, po to to forum jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Jaki jest skrypt do przejścia do innego roomu? EDIT Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Jest wynalazek taki jak help i ctrl+f (jak kto woli: szukaj). room_goto_next(); Micanser proszę tworzyć temat w odpowiednim forum i nie robić duble postów. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 a jaki jest skrypt do informacji o grze(change game information)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Do pokazania jej? show_info(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 tak dzieki i jeszcze jedno pytanie jaki jest skrypt do pokazania tabeli wyników (highscore table) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 A helpa nie raczyło się czytać? :] Zresztą łatwo można byłoby się domyślić, że zaczyna się to na highscore_. highscore_show(0) - pokaż tabelę highscore_show(score) - pokaż tabelę i dodaj nowy wynik o wartości 'score'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się