Skocz do zawartości

Zmiana grafiki


Micanser

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, mam pewien problem ze skryptami: Mam sprite: ninja, mag, zloto, i fiolka. I mam kod

że jeżeli nacisne na ninja, to mag zmienia sie w ninja

 

W obiekcie ninja jest

LEFT PRESSED

global.postac =1;

W obiejkcie Maga jest w stepie

if (global.postac =1) 
{
sprite_index=ninja
}

Według tego kodu, po naciśnięciu na ninja, mag powinien zmienić sprite na ninja, a on zmienia sprite na butelka, jak to poprawić? Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dark Maximalu, jezeli zmenna bedzie liczba, to draw_text jej nie wyswietli. Nalezy liczbowa wartosc zmiennej zamienic na wartosc textowa, uzywajac funkcji string().

draw_text(x,y,string(nazwazmiennej))

Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :)

 

Obie działają, lecz tą drugą stosuje się, jeżeli chce się dodać jakiś tekst przed/po zmiennej np.

Create:

wiek=16

Draw:

draw_text(x,y,'Masz '+string(wiek)+' lat');

Otrzymamy wówczas "Masz 16 lat".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge ustawić tego w CREATE, ponieważ w zależności na co naciśnięcia na inny obiekt jest inna liczba, a ten obiekta ma pokazywać jaka jest liczba. Chodzi o coś takiego, w menu wybierasz wygląd swojej postaci (w zależności na co naciśniesz jest inna liczba) W nastepnym pokoju jest obiekt Gracz który w zależności od tego jaka jest liczba przy zmiennej, inaczej wygląda, a mi chodzi o to żeby stworzyć jeszcze jeden obiekt który pokazuje jaka to liczba

 

EDIT:

Chyba powinienem zamiast wpisac zamiast x np. 10 tylko x=10 lub coś wtym stylu, ale nie wiem jak, bo x=10 nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę, bo instrukcja podana prze mnie działa, a przynajmniej u mnie :)
Rzeczywiscie, nawet nie wiedzialem o takim ulatwieniu w gm

 

Jezeli deklarujesz zmienna w innym roomie, to poprzedz nazwe zmiennej 'global.' (global.postac [lub uzyj obiektu z persistent ale mysle ze nie jest ci to potrzebne]). Wtedy kiedy sie odwolujesz do zmiennej musisz rowniez napisac przedrostek 'global.' . Kod bedzie wygladal tak:

draw_text(x,y,'Postac: '+string(global.postac))

Odrazu podalem z napisem, to co napisal Mif@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...