Wojo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 to znowu ja z kolejnym pytaniem jak zrobić grę RTS jakie skrypty są potrzebne czy wymaga Pro wersji game makera po prostu chciałbym coś takiego zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Nie trzeba PRO, trzeba znać GML, no i być cierpliwym ;p Poszukaj przykładów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 A czytałeś opis w tym filmiku? Masz tutaj przykład: http://host-a.net/peeteyp/selection%20click%20resource3.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 dzięki ferrari za pomoc mam to fajny przykład tylko czasami nie chce się zaznaczyć ale mniejsza z tym teraz mam pytanko jak zrobić hud w którym wyświetla się ilość surowców np.drewna i jak zrobić ruchy typowego rts'a coś jak settlers korzystając z spritów z stronki http://reinerstileset.4players.de/humansE.html Edit:Prosił bym to w formie przykładu Edit2:najbardziej zależy mi na tych ruchach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Zrobienie RTS to nie takie hop siup, musisz zmagać się z problemami typu pathfinding, ai, czy wydajność gry. Sam robię rtsa i przy 30 rycerzykach na ekranie + bryzgające particle krwii + otoczenie fps spada o 75%, często jestem zmuszony do tworzenia placów boju na gołym polu bo inaczej jest masakra z klatkami na sekundę. Pomyśl czy warto brać za to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 No o tym musi się sam przekonać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 RTS to Real Time Strategy. Niestety w Game Makerze to nie będzie Real Time Strategy, tylko coś podobnego do pokazu slajdów. Nie ma sensu brać się bez zaplecza optymalizacji i dobrych rozwiązań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Niestety masz rację,ale poczekajmy na nowe wersje gma,może gm kiedyś dorówna wydajnością ....ehh mniejsza rozmarzyłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 nie chce takich rad typu nie rób bo się nie da ale taki ruch alla setlers 1 jest możliwy widziałem pare takich gier na gm clanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 A wpiszesz nas do credits?? :sp_ike: Huda możesz zrobić w ten sposób: w o_hud GML (draw) draw_text(16,16,'Drewno: '+ string(global.drewno) draw_text(16,32,'Zloto: '+ string(global.zloto) draw_text(16,48,'Zywnosc: '+ string(global.zywnosc) E. z tymi runami nie za bardzo wiem o co chodzi bo w settlers'ów nie grałem mógłbyś bardzie to opisać, bo mi runa kojarzą się z "Spell Force Zakon Świtu"? A ap ropo jeśli bierzesz się za gry rts to poszukaj jest wiele materiałów na gmc bo wielu ludzi chciało stworzyć grę tego typu niestety projekty za każdym razem upadały chyba najdalej wysuniętym projektem była wersja beta "krain wirgotu" nad którą podobno ciągle trwają prace, bynajmniej ja nie zauważyłem ich upadku ale pewnie i tak projekt upadnie bo autor wziął się za kolejny projekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Robienie RTS'a jest a raczej może być długie. Trzeba znać GML by wykorzystać go w przeróżnych sytuacjach. Na początek proponuje zapoznać się głębiej ze zmiennymi, ja na nich pracuję zawsze :D Możesz nimi zrobić surowce, jakieś odliczanie itd... Do wrogów możesz użyć losowego patha a z grafiką to już sam wiesz... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 A wpiszesz nas do credits?? :sp_ike: Huda możesz zrobić w ten sposób: w o_hud GML (draw) draw_text(16,16,'Drewno: '+ string(global.drewno) draw_text(16,32,'Zloto: '+ string(global.zloto) draw_text(16,48,'Zywnosc: '+ string(global.zywnosc) E. z tymi runami nie za bardzo wiem o co chodzi bo w settlers'ów nie grałem mógłbyś bardzie to opisać, bo mi runa kojarzą się z "Spell Force Zakon Świtu"? A ap ropo jeśli bierzesz się za gry rts to poszukaj jest wiele materiałów na gmc bo wielu ludzi chciało stworzyć grę tego typu niestety projekty za każdym razem upadały chyba najdalej wysuniętym projektem była wersja beta "krain wirgotu" nad którą podobno ciągle trwają prace, bynajmniej ja nie zauważyłem ich upadku ale pewnie i tak projekt upadnie bo autor wziął się za kolejny projekt No i drugi człowiek który mi pomógł napisze was w credits jeśli mi pomożecie z tymi animacjami postaci resztą to ja się postaram zrobić i chodzi mi o ruch postaci jak w większości rtsów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 O ile pathfinding w GM Pro da się zrobić za pomocą jednej funkcji, to z wersją Lite... kiedyś próbowałem, ale musiałbym całą tablicę danych zrobić, nie chciało mi się męczyć. Zrobiłem tez system budowania budynków, ale jest niekompletny (choć podstawy działają). E: jeśli robisz RTS-a sam, to lepiej sobie odpuść, to potrwa (co najmniej) 3 miesiące, a po takim czasie prawie każdy samotnik odpada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 o ile się nie mylę, można zrobić RTSa w GM na myśl przychodzi mi "Wspaniała Strategia" bigsharka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ja teraz też robię rts'a więc jak masz jakieś pytania wal na pw. (oprócz grafiki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Chodzi mi o taki ruch jak na tym filmiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Był kiedyś taki fajny przykład na czerwonych kulkach co też się formacje tworzyły tylko nie mogę go znaleźć ale możesz użyć funkcji GML (create) dx=0 dy=0 potem w dodać event Mouse>>Right Button GML dx=mouse_x dy=mouse_y move_towards_point(dx,dy,3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 potem w dodać event Mouse>>Right Button GML dx=mouse_x dy=mouse_y move_towards_point(dx,dy,3) jak juz to global right button bo jesli to dasz to ci sie ruszac nie bedzie. pozatym lepsze wydaje mi sie tu mp_potential_step zamiast move_towards_point. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=18274&hl= Najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie, z tym, że jedynym zastosowaniem do RTSa byłaby zmiana siatki 50 x 50 na 1 x 1. Niewydajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 16 Stycznia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Wracając do tematu, rts w GM jak najbardziej da się zrobić, zarówno w wersji pro, jak i lite, jednakże w tej drugiej nie podjąłbym się zadania z paru powodów - m.in. wbudowany pathfinding jest znaaaacznie szybszy od tego, który sam napiszesz w gmlu, a w rts odnalezienie drogi jest kluczowym algorytmem. Dodatkowo w lite nie można stosować dlli, a może się okazać, że jakieś newralgiczne skrypty trzeba będzie przenieść do języka niższego poziomu. Tutaj przyda się dodatek bodajże snake'a, który umożliwia z poziomu c++ wywoływanie funkcji gm'owych. Można by było także wykorzystać dodatek do obsługi języka lua (nie pamiętam kogo autorstwa). Drugą istotną sprawą jest fakt, że większość ludzi nie potrafi zoptymalizować silnika tworzonej gry do granic możliwości gm'a. Przykładem jest skrypt Lecha444: GML draw_text(16,16,'Drewno: '+ string(global.drewno) draw_text(16,32,'Zloto: '+ string(global.zloto) draw_text(16,48,'Zywnosc: '+ string(global.zywnosc) Powyższy skrypt jest niepotrzebną stratą wielu fps. Huda, to się robi na surface i tylko RAZ wyrysowuje teksty typu złoto, żywność i drewno, a numerki odświeżasz przy ich zmianie. Polecam zapoznać się z moim dodatkiem o nazwie system delegacji (coś jak sygnały w QT). Był tworzony specjalnie na potrzeby budowania GUI w GM, a także do gier gdzie trzeba zaimplementować dużo akcji, które wykonują się w razie konkretnego zdarzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ciągle mówię że zależy mi najbardziej na tym ruchu postaci więc proszę o przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 create: GML grid = 0 path = path_add() mp_grid_path(grid,path,112,112,500,300,true); step: GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) { pos_x=(mouse_x div 32*32)+16; pos_y=(mouse_y div 32*32)+16; path_end(); path_clear_points( path ); grid = mp_grid_create( 0, 0, 62, 62, 32, 32 ); mp_grid_path( grid, path, x, y, pos_x, pos_y, true ) path_set_kind( path, 0 ); mp_grid_destroy( grid ); path_start( path, 2, 0, 1 ); } przykladowy ruch wyrownany do siatki 32x32 ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 dzięki a gif ma być jaki ?? że wszystkie obrazki ruchu w jednym czy każdy z osobna i w jakiej kolejności EDIT:coś sam kombinowałem i przyjrzałem się kodu na stronce i pomyślałem że opcja ,,path'' jest w pro i nie działa na lite ale dzięki za dobre chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi