Skocz do zawartości

Zablokowane Wzór na rzut


Easeful

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Np: w platformówce byłaby sobie postać która musi rzucić do celu kamieniem.

No i na ten kamień działałaby grawitacja - leciałby jak strzała wystrzelona z łuku.

Czy jest wzór którym można obliczyć z jaką siłą i pod jakim kątem należy rzucić ten kamień (oczywiście wzór uzwględniałby grawitację) żeby trafił w cel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Bardzo prosta fizyka.

Tylko ty chcesz obliczyć z jaką siła należy rzucić mając podany kąt, czy pod jakim kątem mając siłę? :P

No i czy cel jest na poziomie postaci która rzuca czy może być na przykład wyżej lub niżej? :P

 

 

EDIT: Uwaga wyprowadzam wzór. Chwilę to potrwa :D

 

EDIT2: Sory, wymiękłem. Dzisiaj to ja zdolny do wysiłku umysłowego to nie jestem. Albo jutro, albo poczytaj sobie o rzutach ukośnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funkcja kwadratowa (parabola) pomoze. dane wejsciowe masz: dwa punkty przeciecia. gorzej z grawitacja ale mysle ze ja tez mozna wykorzystac do ustalenia wysokosci paraboli, jak teraz nie wiem. dzis lepiej nie pomoge, bo nie ta glowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na matematyce dopiero obliczam kąty w czworokątach itd. to nie wiem jak to zrobić..

 

Tylko ty chcesz obliczyć z jaką siła należy rzucić mając podany kąt, czy pod jakim kątem mając siłę?

 

Mając siłę

 

edit:

 

a co do grawitacji to żeby nie utrudniać że względem wagi, grawitacji itp. itd. to założmy że obiekt kamień po prostu co step ma: vspeed+=0.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lechu, on chce przewidywać jakie parametry ma dać aby upadło w danym miejscu

Czy jest wzór którym można obliczyć z jaką siłą i pod jakim kątem należy rzucić ten kamień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proszę, wyłoń mi z tego przykładu WZÓR, który wyliczy mi kąt pod którym mam rzucić piłkę, jeżeli mam podaną docelową pozycję na osi x i y oraz siłę rzutu.

 

 

P.S. - Jak widzę przykład w którym jest pełno obiektów, w każdym obiekcie pełno eventów, a w każdym evencie po 1-2 klocki, w tym pełno skomplikowanego i niezrozumiałego kodu - nawet nie podejmuję próby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

easeful, odpusc sobie programowanie bo to jest za duzo literek w edytorze.

Wez sie chlopie w garsc i nie marudz, tylko sie ucz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dużo kodu? Hahahahahahaha :lol:

Zacznij się uczyć a nie jęczysz. Zara ci napiszę jak to zrobić na podstawie przykładu najprościej jak się da.(w Edit)

 

EDIT:Masakra. Ty maż wyobraźnie. Poszedłem zjeść, wróciłem i już mam.

W draw obiektu obj_bullet skrypt zamieniasz na:

GML
instance_create(x,y,kula);

Tworzysz obiekt kula, dajsz mu sprita skałki i w step dajesz:

GML
instance_destroy()
(chyba wiesz co to znaczy)

I masz

kopjujesz do gry(choć radzę najpierw dokładnie przeczytać i zrozumieć)

A żeby pasowało do twojej gry

W step obiektu obj_bullet:

dajesz:

GML
if position_meeting(x,y,obj_block)

{

instance_destroy();

}

i obj_block zmieniasz na swoje obiekty ścianek.

Ale jeżeli nawet nie miałeś ochoty pomyśleć jak to zmienić na podstawie przykładu bo m dużo skryptu noto wydaje mi się że GM możesz zostawić od razu.

 

Przeczytaj to nawet jak dużo napisałem.

EDIT2:A raport za co?? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bluks jak przeczytałem twojego posta to parsknąłem smiechem... -,-

 

 

edit: muszę sobie pokomentować ^^

 

kopjujesz do gry(choć radzę najpierw dokładnie przeczytać i zrozumieć)

 

Chyba nie jestem w stanie zrozumieć tego nadzwyczaj skomplikowanego algorytmu.

 

 

Ale jeżeli nawet nie miałeś ochoty pomyśleć jak to zmienić na podstawie przykładu bo m dużo skryptu noto wydaje mi się że GM możesz zostawić od razu.

 

Siedzę w GM'ie od prawie 2 lat i mam go tak o zostawić?

 

 

I pod koniec dodam:

 

To chyba jakaś prowokacja ten cały bluks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:red_indian: A ty o czymś takim jak grawitacja słyszałeś? Nie musiał ci podać całego kodu, mógł ci podać przykład jak to zrobić i zachęcić do robienia...

 

@Down: Moje posty ciągle nie odbiegają od tematu, warto zauważyć.

Edytowane przez Mimek
Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4tk, aż się dziwię, że jeszcze bana za spam i zamieszanie na forum nie dostałeś :| . Jesteś noobem w GM, ok, ale odczep się od tych, którzy jednak coś umieją, ok :) ? I to ja zgłosiłem twojego posta i nie za obrażanie. Śmierdzi mi tu prowokacją / zerówką.

 

Easeful, podano ci wzory, sam spróbuję ci napisać przykład i wrzucę tu najwyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...