Easeful Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Witam! Np: w platformówce byłaby sobie postać która musi rzucić do celu kamieniem. No i na ten kamień działałaby grawitacja - leciałby jak strzała wystrzelona z łuku. Czy jest wzór którym można obliczyć z jaką siłą i pod jakim kątem należy rzucić ten kamień (oczywiście wzór uzwględniałby grawitację) żeby trafił w cel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Tak jest. Bardzo prosta fizyka. Tylko ty chcesz obliczyć z jaką siła należy rzucić mając podany kąt, czy pod jakim kątem mając siłę? :P No i czy cel jest na poziomie postaci która rzuca czy może być na przykład wyżej lub niżej? :P EDIT: Uwaga wyprowadzam wzór. Chwilę to potrwa :D EDIT2: Sory, wymiękłem. Dzisiaj to ja zdolny do wysiłku umysłowego to nie jestem. Albo jutro, albo poczytaj sobie o rzutach ukośnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 funkcja kwadratowa (parabola) pomoze. dane wejsciowe masz: dwa punkty przeciecia. gorzej z grawitacja ale mysle ze ja tez mozna wykorzystac do ustalenia wysokosci paraboli, jak teraz nie wiem. dzis lepiej nie pomoge, bo nie ta glowa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 ja na matematyce dopiero obliczam kąty w czworokątach itd. to nie wiem jak to zrobić.. Tylko ty chcesz obliczyć z jaką siła należy rzucić mając podany kąt, czy pod jakim kątem mając siłę? Mając siłę edit: a co do grawitacji to żeby nie utrudniać że względem wagi, grawitacji itp. itd. to założmy że obiekt kamień po prostu co step ma: vspeed+=0.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xevronix Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 To nie matematyka, a fizyka ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 no a z fizyki to mam o ruchu, że z jaką predkością pojazd jaką droge przebył itd. ale mniejsza z tym. to potrafi ktoś takie coś zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzut_uko%C5%9Bny Tu znajdują się wszystkie potrzebne wzory. Pytanie tylko: umiesz przekształcać wzory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Zapraszam do mojego uploadera http://www.gmclan.org/up2734_12_Obliczanie_trajektorii.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 @Uzjel: taa jakieś ratodaki degtoraki i skomplikowany kod.. choć bym się ze**ał to nie wyłonie stąd tego wzoru ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Jejku masz problem ustawiasz kierunek lotu kamienia dajesz jej grawitacje i szybkość i tyle mam Ci kod napisać chociaż to banalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 lechu, on chce przewidywać jakie parametry ma dać aby upadło w danym miejscu Czy jest wzór którym można obliczyć z jaką siłą i pod jakim kątem należy rzucić ten kamień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Easeful, poczytaj sobie o radianach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 ehh... jak przyjdzie czas to się tego naucze jak narazie jestem na to za słaby... a nie ma gdzieś w necie takiego wzoru? bo ja cos tam szukalem ale nie moge znalezc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Owszem, jest na necie. Nawet jest na GMClanie. Nawet jest w UPie jednego usera. Nawet ten user podał do tego link. A tak serio, IMO uzjel dał ci wszystko jak na tacy D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 To proszę, wyłoń mi z tego przykładu WZÓR, który wyliczy mi kąt pod którym mam rzucić piłkę, jeżeli mam podaną docelową pozycję na osi x i y oraz siłę rzutu. P.S. - Jak widzę przykład w którym jest pełno obiektów, w każdym obiekcie pełno eventów, a w każdym evencie po 1-2 klocki, w tym pełno skomplikowanego i niezrozumiałego kodu - nawet nie podejmuję próby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 easeful, odpusc sobie programowanie bo to jest za duzo literek w edytorze. Wez sie chlopie w garsc i nie marudz, tylko sie ucz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 To jest dużo kodu? Hahahahahahaha :lol: Zacznij się uczyć a nie jęczysz. Zara ci napiszę jak to zrobić na podstawie przykładu najprościej jak się da.(w Edit) EDIT:Masakra. Ty maż wyobraźnie. Poszedłem zjeść, wróciłem i już mam. W draw obiektu obj_bullet skrypt zamieniasz na: GML instance_create(x,y,kula); Tworzysz obiekt kula, dajsz mu sprita skałki i w step dajesz: GML instance_destroy() (chyba wiesz co to znaczy) I masz kopjujesz do gry(choć radzę najpierw dokładnie przeczytać i zrozumieć) A żeby pasowało do twojej gry W step obiektu obj_bullet: dajesz: GML if position_meeting(x,y,obj_block) { instance_destroy(); } i obj_block zmieniasz na swoje obiekty ścianek. Ale jeżeli nawet nie miałeś ochoty pomyśleć jak to zmienić na podstawie przykładu bo m dużo skryptu noto wydaje mi się że GM możesz zostawić od razu. Przeczytaj to nawet jak dużo napisałem. EDIT2:A raport za co?? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Easful, w której klasie siedzisz że jeszcze matmy nie masz? 3 objekty to nie takie full... ED: podnieta, setny post :D ED2: Tragedia, easful zgłosił mojego posta za obrażanie innych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 @Up & upup: Coś wam nie wyszło. Ha, ha, ha. Easeful, zacznij w końcu iść do przodu, bo się leniwy ostatnio zrobiłeś i nawet nie chce ci się sprawdzić, co to radiany, a mogą ci się przydać wiele razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 @bluks jak przeczytałem twojego posta to parsknąłem smiechem... -,- edit: muszę sobie pokomentować ^^ kopjujesz do gry(choć radzę najpierw dokładnie przeczytać i zrozumieć) Chyba nie jestem w stanie zrozumieć tego nadzwyczaj skomplikowanego algorytmu. Ale jeżeli nawet nie miałeś ochoty pomyśleć jak to zmienić na podstawie przykładu bo m dużo skryptu noto wydaje mi się że GM możesz zostawić od razu. Siedzę w GM'ie od prawie 2 lat i mam go tak o zostawić? I pod koniec dodam: To chyba jakaś prowokacja ten cały bluks. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 (edytowane) :red_indian: A ty o czymś takim jak grawitacja słyszałeś? Nie musiał ci podać całego kodu, mógł ci podać przykład jak to zrobić i zachęcić do robienia... @Down: Moje posty ciągle nie odbiegają od tematu, warto zauważyć. Edytowane 6 Stycznia 2010 przez Mimek Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 4tk, aż się dziwię, że jeszcze bana za spam i zamieszanie na forum nie dostałeś :| . Jesteś noobem w GM, ok, ale odczep się od tych, którzy jednak coś umieją, ok :) ? I to ja zgłosiłem twojego posta i nie za obrażanie. Śmierdzi mi tu prowokacją / zerówką. Easeful, podano ci wzory, sam spróbuję ci napisać przykład i wrzucę tu najwyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 omg niektórzy to normalnie są tak nie kumaci... @Slash: ok Slash :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi