Muuuuczek567 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Po dwóch dniach pracy i Waszej pomocy udało mi się zrobić zoptymalizowaną mgłę wojny. Dzięki rozciąganiu niewielkiego surface'a jest wygładzana, więc wygląda estetycznie. Dzięki temu, że jest tylko odświeżana, a nie ciągle rysowana od nowa, udało mi się osiągnąć szybkość (na sprzęcie sprzed 5 lat) 260 fps! Myślę, że się wam spodoba, tak więc - oceniajcie! :) Link: tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 A juz myslalem ze robiles to za pomoca collision_line, i visiblami : p Przyznam niezle, ykonanie wcale nie zle. 3/5 Bo brzyzdko wyglada takie szybkie znikanie, oraz to ze widac kwadraciki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Takie cuś się do "mgły wojny" (swoją drogą, nie wiedziałem, że to się tak nazywa ;p) raczej nie nadaje - wygląda brzydko, a na dodatek zamula (a co dopiero, gdyby zwiększyć rozdziałkę (biorę pod uwagę sytuację, w której "mgła" jest odświeżana co stepa - gdy bohater się porusza)) - na moim, jednak nie jakimś super starym kompie na fullscreenie wyrabia lekko ponad 100 fps :P 40 klatek zapasu na inne efekty to jednak dość mało. Znacznie lepsze jest takie rozwiązanie: Czarny - krawędzie figury, które nie mają tworzyć cienia Zielony - krawędzie, które mają tworzyć cień (stwierdzić to można porównując kąt krawędzi - jedna strona krawędzie będzie działać jako "przezroczysta", a druga jako ta, która będzie tworzyć cień (coś jak w 3d ;p)) Niebieski - wyliczone do zamalowania trójkąty (skąd się biorą ich wierzchołki chyba wiadomo) - ewentualnie trójkąty spod jednej ścianki malować "na raz" primitivami. Zaletą tego (tego Twojego) jest z kolei to, że choćbyś nawalił nie wiem ile obiektów tworzących cienie, fps i tak będzie taki sam - zaś w rozwiązaniu z trójkątami fps będzie proporcjonalnie spadał... ;d A odświeżanie - jeśli gracz się będzie ruszał i tak wyjdzie na jedno :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 To jest raczej przykład oświetlenia pomieszczenia latarką, niż "fog of war" które z reguły jednak jest albo dookoła, albo jak raz odsłonimy to już zostaje widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 https://gmclan.org/up5655_12_fog2.html Tutaj jest "prawdziwy" fog of war. Z widocznymi po obejrzeniu polami i z ograniczonym polem widzenia - kosztem prędkości. Spowolniło mi o 30 fps. Chcecie, to oceniajcie oba. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 no druga fajna, szkoda tylko, że mgła stworzona jest z kwadratów ale to w tym przypadku prawie nie przeszkadza :) btw bohater pisze się przez samo 'h' :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się