Skocz do zawartości

Strzelanie


Prodayle

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam 11 lat i jestem zupełnym nowicjuszem w GM.

W sumie to umiem już zrobić najprostrzą platwormówkę wykorzystującą grawitacje, zbieranie pieniążków itd.

Umiem zmieniać sprajty i tworzyć animacje z kilku klatek.

 

:unsure: Ale jedno wciąż mnie gnębi. Jak u licha mam zrobić strzelanie?!!

No bo, próbowałem już wszysztkich sposobów, od wstawiania okienek, po skryptowanie. W sumie to ściągałem z tych przykładów dla nowicjuszy. Ale, ale to i tak nie działa no! :boxed:

Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało.

 

Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Prodaylu. To nic trudnego. Dla odpowiedniego eventu np. naciśnięcia przycisku dajesz kod w klocku 'execute piece of code' obiektu, który ma strzelać.

GML
pocisk=instance_create(x,y,<obiektpocisku>)

pocisk.speed=<wartość prędkości>

pocisk.direction=direction;

Tam gdzie zaznaczyłem coś w <> musisz podstawić swoje wartości.

 

@EDIT: Znowu spóżnienie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać nie próbowałeś wszystkiego, wystarczyło posprawdzać wszystkie klocki. Jest w drugiej zakładce, pierwszy rząd, drugi od lewej.

 

@M.S: sadysta z ciebie

 

E:

Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało.

Oo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do: ZeroXBot

 

Thousand Thanks!!!!

To naprawdę działa.

 

Wtedy kiedy popszednio pisałem nie działało, ale to pewnie dlatego że zapomniałem zapisać dyrekcję. Super, dzięki wielkie.

 

Ale jeszcze jedno jak byś mógł pomóc:

 

Widziałem taką jedną, bardzo banalną gierkę (na youtubeh

)

 

no i bardzo spodobało mi sie w niej to ze na przyklad postac zbiera amunicje, a jak strzela to jej sie konczy, a jak sie juz skonczy to wogóle nie strzela

chodzi mi o oliość pocisków do wystrzelania.

 

Aha, i jeszcze jedno. Czy niema jakiegos sposobu na zrobienie jakiegos odstępu czasowego (albo coś takiego) między wystrzeliwanymi pociskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create:

GML
amunicja = 50

can = true

klawisz spacji:

GML
if ( amunicja > 0 and can = true )

{

pocisk = instance_create(x, y, obj_pocisk)

pocisk. speed = 10

pocisk. direction = direction;

 

amunicja -= 1; //odejmij 1 od składu aminucji

can = false //zablokuj wystrzał

alarm[ 0 ] = 30 // odstęp miedzy strzałami

}

 

alarm0:

GML
can = true
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Well, well, well...

Wracam po dłuższej chwili wracam ponownie z tym samym problemem.

Wszystko działa oprócz jednego, a raczej nie umiem zrobić żeby działało.

Jeśli np. strzelam w lewo to pocisk leci w lewo, ale gdy ide ludzikiem w prawo, lecący już pocisk także zawraca w prawo.

Do stzralania chciałem używać tylko jednego klawisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chcesz żeby leciały pociski z odstępem zrób kod:

 

GML
if mouse_check_button(mb_left) and canshot <= 0

{

objectpocisk.speed = jakiś_speed

objectpocisk.direction = direction

canshot = jakasliczba

}

canshot -= 1

 

Gdzie jakis_speed daj szybkosc pocisku

A gdzie jakasliczba daj co klatek ma strzelać

 

 

@Off-Topic

Człowieku! Też mam 11 lat a jakoś nie piszę jak jakiś kurde nie wiem co! xd

Opanuj się i pisz normalną czcionką bo widzimy co piszesz.

Ja ci radze na początek klocki chodziarz to i tak dla newbie może być dosyć trudne.

Poczytaj jakieś tutoriale najlepiej.

 

W sumie to ściągałem z tych przykładów dla nowicjuszy. Ale, ale to i tak nie działa no!

 

lol rzeczy dla newbie nie zawsze są dobre.

 

Po za tym. Pewnie nie działa bo nie masz PRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym. Pewnie nie działa bo nie masz PRO

Co ma direction do pro? :blink: Direction działa bez pro, to po 1. A po 2, możemy zgadywać dniami i nocami. Podaj co masz w tym pocisku i co masz w miejscu, gdzie tworzysz pocisk. Wtedy będziemy lepiej wiedzieć, jak Ci pomóc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...