Prodayle Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Cześć. Mam 11 lat i jestem zupełnym nowicjuszem w GM. W sumie to umiem już zrobić najprostrzą platwormówkę wykorzystującą grawitacje, zbieranie pieniążków itd. Umiem zmieniać sprajty i tworzyć animacje z kilku klatek. :unsure: Ale jedno wciąż mnie gnębi. Jak u licha mam zrobić strzelanie?!! No bo, próbowałem już wszysztkich sposobów, od wstawiania okienek, po skryptowanie. W sumie to ściągałem z tych przykładów dla nowicjuszy. Ale, ale to i tak nie działa no! :boxed: Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało. Pomocy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 https://gmclan.org/up1558_11_stzrelanie_do_ptakow.html xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Drogi Prodaylu. To nic trudnego. Dla odpowiedniego eventu np. naciśnięcia przycisku dajesz kod w klocku 'execute piece of code' obiektu, który ma strzelać. GML pocisk=instance_create(x,y,<obiektpocisku>) pocisk.speed=<wartość prędkości> pocisk.direction=direction; Tam gdzie zaznaczyłem coś w <> musisz podstawić swoje wartości. @EDIT: Znowu spóżnienie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Widać nie próbowałeś wszystkiego, wystarczyło posprawdzać wszystkie klocki. Jest w drugiej zakładce, pierwszy rząd, drugi od lewej. @M.S: sadysta z ciebie E: Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało. Oo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...