Prodayle Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Cześć. Mam 11 lat i jestem zupełnym nowicjuszem w GM. W sumie to umiem już zrobić najprostrzą platwormówkę wykorzystującą grawitacje, zbieranie pieniążków itd. Umiem zmieniać sprajty i tworzyć animacje z kilku klatek. :unsure: Ale jedno wciąż mnie gnębi. Jak u licha mam zrobić strzelanie?!! No bo, próbowałem już wszysztkich sposobów, od wstawiania okienek, po skryptowanie. W sumie to ściągałem z tych przykładów dla nowicjuszy. Ale, ale to i tak nie działa no! :boxed: Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało. Pomocy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 https://gmclan.org/up1558_11_stzrelanie_do_ptakow.html xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Drogi Prodaylu. To nic trudnego. Dla odpowiedniego eventu np. naciśnięcia przycisku dajesz kod w klocku 'execute piece of code' obiektu, który ma strzelać. GML pocisk=instance_create(x,y,<obiektpocisku>) pocisk.speed=<wartość prędkości> pocisk.direction=direction; Tam gdzie zaznaczyłem coś w <> musisz podstawić swoje wartości. @EDIT: Znowu spóżnienie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Widać nie próbowałeś wszystkiego, wystarczyło posprawdzać wszystkie klocki. Jest w drugiej zakładce, pierwszy rząd, drugi od lewej. @M.S: sadysta z ciebie E: Wszystkie sposobu i nic. Byłem nawet na spryciarze.pl ale i tak nie rozumiałem jak to się gościowi udało. Oo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodayle Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Do: ZeroXBot Thousand Thanks!!!! To naprawdę działa. Wtedy kiedy popszednio pisałem nie działało, ale to pewnie dlatego że zapomniałem zapisać dyrekcję. Super, dzięki wielkie. Ale jeszcze jedno jak byś mógł pomóc: Widziałem taką jedną, bardzo banalną gierkę (na youtubeh ) no i bardzo spodobało mi sie w niej to ze na przyklad postac zbiera amunicje, a jak strzela to jej sie konczy, a jak sie juz skonczy to wogóle nie strzela chodzi mi o oliość pocisków do wystrzelania. Aha, i jeszcze jedno. Czy niema jakiegos sposobu na zrobienie jakiegos odstępu czasowego (albo coś takiego) między wystrzeliwanymi pociskami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Powiem Ci tak. Poczytaj o zmiennych i operacjach na nich. To Ci na pewno wiele wytłumaczy. Jak znasz angielski możesz w dokumentacji GMa ewentualnie na tej stronie są poradniki różne. ;) @EDIT: A! I wystarczy pisać normalną czcionką ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 create: GML amunicja = 50 can = true klawisz spacji: GML if ( amunicja > 0 and can = true ) { pocisk = instance_create(x, y, obj_pocisk) pocisk. speed = 10 pocisk. direction = direction; amunicja -= 1; //odejmij 1 od składu aminucji can = false //zablokuj wystrzał alarm[ 0 ] = 30 // odstęp miedzy strzałami } alarm0: GML can = true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Tak na przyszłość, to przeglądaj forum i zaglądaj do FAQ ;) Bo na te pytania które teraz zadałeś, są tam odpowiedzi, więc wystarczy użyć opcji Szukaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodayle Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Well, well, well... Wracam po dłuższej chwili wracam ponownie z tym samym problemem. Wszystko działa oprócz jednego, a raczej nie umiem zrobić żeby działało. Jeśli np. strzelam w lewo to pocisk leci w lewo, ale gdy ide ludzikiem w prawo, lecący już pocisk także zawraca w prawo. Do stzralania chciałem używać tylko jednego klawisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Tak jak dał Marek.S to działa i nie zawraca po zmianie kierunku. Tak się dzieje jak masz w pocisku ustawione direction = obj_player.direction. Albo zrobiłeś tak jak podał, ale coś namieszałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 czyż byś miał w step pocisku direction = hero.direction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Zobacz przykład... Wykonany jest na klockach, ale powinien ci pomóc :rolleyes: PRZYKŁAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 A jeśli chcesz żeby leciały pociski z odstępem zrób kod: GML if mouse_check_button(mb_left) and canshot <= 0 { objectpocisk.speed = jakiś_speed objectpocisk.direction = direction canshot = jakasliczba } canshot -= 1 Gdzie jakis_speed daj szybkosc pocisku A gdzie jakasliczba daj co klatek ma strzelać @Off-Topic Człowieku! Też mam 11 lat a jakoś nie piszę jak jakiś kurde nie wiem co! xd Opanuj się i pisz normalną czcionką bo widzimy co piszesz. Ja ci radze na początek klocki chodziarz to i tak dla newbie może być dosyć trudne. Poczytaj jakieś tutoriale najlepiej. W sumie to ściągałem z tych przykładów dla nowicjuszy. Ale, ale to i tak nie działa no! lol rzeczy dla newbie nie zawsze są dobre. Po za tym. Pewnie nie działa bo nie masz PRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Po za tym. Pewnie nie działa bo nie masz PRO Co ma direction do pro? :blink: Direction działa bez pro, to po 1. A po 2, możemy zgadywać dniami i nocami. Podaj co masz w tym pocisku i co masz w miejscu, gdzie tworzysz pocisk. Wtedy będziemy lepiej wiedzieć, jak Ci pomóc. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się