krzysio664 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Witam, Chciałbym zrobić grę MMO ale bez żadnych host/join/serwerów itp. Nie wiem jak to zrobić. Chcę aby był jeden serwer i gracze by się na jego wbijali. PS. Mam router i na dodatek zmienne ip. Czy to coś popsuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Ej zanim ci odpowiem najpierw ty mi odpowiedz: Zaczynasz przygodę z GM'em? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Nie słuchaj Kargula, on nawet nie umie dobrze kodu skopiować z przykładów. Serwer = host :) Ze zmiennym IP jest problem, ale można za pomocą no-ip zrobić stały adres. Co do routera - wystarczy strefa DMZ lub przekierowanie portów na Twojego kompa. Jak zrobić grę? Najpierw nauczyć się programować, poznać trochę protokołu sieciowego (czym jest TCP i UDP), a potem np. z pomocą 39dll można zacząć tworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Chciałem tylko powiedzieć że nie warto się za to zabierać jak się zaczyna. Ej zrób w regulaminie "nie pytaj się o MMORPG". To pytanie jest najczęstsze i zaczyna wkurzać. I kto to mówi, mam przypominać Twój temat https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=16724&hl= ? Milcz lepiej, bo kilka miesięcy temu sam zadawałeś takie pytania. gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 1. Nie jestem początkujący, pracuje z GM od roku, tworzyłem tylko gry single-player, znam dobrze GM'a, znudziły mi się i chcę zrobić MMO. (porządne) 2. Czytałem Regulamin, nie pytam się w temacie "JAK SIĘ ROBI GRY MMO", tylko czy da się z jednym serwerem, a w przykładach nie ma takowego (może na jeden się natrafiłem, być może jest więcej...) 3. Języki programowania to ja znam, tylko nie ma sensu pisanie silnika MMO od zera, nie mam czasu. 4. Moje pytanie: Czy da się nawiązanie do serwera, tzn. do MySQL czy coś? Bo chcę aby serwer był uruchomiony non stop, beż żadnych Host/Join. Czy da się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Będziesz musiał zrobić 2 pliki exe jeden który odpalisz na komputerze servera a 2 plik to będzie gra właściwa client. Clienta będą musieli pobrać gracze. Tak czy inaczej nadal jest host i join, Hostem jest server a joinem client. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Do MySql można się połączyć, albo DLLem do jego obsługi (ale tylko lokalnie, tzn. localhost), oraz poprzez skrypt PHP/ASP lub czegoś, co będzie działać na serwerze. Nie rozumiem tylko o co chodzi z host/join. Zawsze musi być serwer, który przechowuje dane, a join oznacza dołączenie do gry, czyli jej rozpoczęcie, więc takie coś masz nawet w singleplayerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qanaroo Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Chodzi mu pewnie, żeby nie było jak np. w CSie, że można samemu zakładać gry i wybierać do, której się dołącza (join) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Oto właśnie mi chodzi co ganaroo teraz napisał. A czy może być ten serwer w MySQL np. na serwerze domena.pl itp. bo jeśli na moim kompie to nie da rady... Tylko jak połączyć klienta z servem, chyba w bazie danych co nie? Chyba że tylko wysłać ten plik .exe serv na serwer, działało by? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Nie zrobisz tego za free chyba że byś postawił serwer na swoim kompie. Nie może być na przykładowym "domena.pl" ponieważ potrzebujesz komputera a nie tylko bazy danych i FTP. Z takim serverem łączysz się np przez pulpit zdalny windows i wrzucasz plik server.exe, który będzie się automatycznie uruchamiał ze startem systemu. W przypadku linuxowych serverów to nie wiem jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Dobra rozumiem a ja np. mam zablokowane porty pomoże ktoś? czytałem wiele poradników ale żaden nie jest tak dokładny aby odblokować na moim routerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 W 39dll możesz ustalić własne porty przez jakie się ma łączyć gra, wiec jeżeli wiesz jak konfigurować ruter to nie będziesz miał problemów z portami bo już je znasz. Podaj jaki masz ruter, tzn. firma i seria. Ważne żebyś miał zaznaczone w ruterze funkcję DMZ a ip jakie w niej podajesz jest twojego komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Pierwsze spróbuj zrobić prostą grę, najlepiej na 39dll. Np. Zwykłe poruszanie po mapie + czat (serwer + klient) Jeżeli nie będziesz w stanie robić tego radzę się nie zabierać za MMO Piszę to nie dlatego że chcę cie zniechęcić tylko dlatego żeby zaoszczędzić ci czasu na próbowanie stworzenia gry MMO bez podstaw łączenie gracza z serwerem. Jeżeli już masz zrobioną grę single-player to możesz ją przenieść na multi-player bez większych problemów ale jeżeli nie masz gry podobnej do tej którą próbujesz zrobić radzę napisać pierwsze grę single-player. Na samym darmowym serwerze(mysql + php) da się zrobić grę MMO, Tylko będzie ona działać powoli i wymaga to napisanie wszystkich skryptów w PHP + Klienta w GM który by się łączył z tymi skryptami. Odradzam takie rozwiązanie bo ono jest nie efektywne i nie optymalne a także wolno działa. Ale jeżeli ma to być prosta gra (Nie RPG ani strategia) tylko np. coś ala ogame(ale w programie a nie w przeglądarce) może to być dobre rozwiązanie jeżeli nie masz dobrego łącza/serwera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Jeżeli już masz zrobioną grę single-player to możesz ją przenieść na multi-player bez większych problemówBzdura. Próbowałeś kiedyś tak zrobić ;) ? Jako przykład mogę tutaj walnąć MiniRPG. Szybciej to przepiszesz od nowa niż będziesz modyfikował. Na samym darmowym serwerze(mysql + php) da się zrobić grę MMONo TEORETYCZNIE się da, ale tylko i wyłącznie teoretycznie ;) Napisanie jakiegoś systemu autoryzacji serwera http z klientem, (który za każdy przesyłany "pakiet" łączyłby się z nim jeszcze raz), jakichś sesji (choć na upartego to i tych php'owych można użyć), no i pamiętaj, że skrypt php raczej nie będzie się wykonywał w nieskończoność, bez przerwy jak "normalny" serwer odpalany pod Windowsem, przez co już stworzenie mobów by było abstrakcją. Co do ogame'a to się zgodzę, ale kto by pisał taką grę jako aplikację :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Gry Single-player umiem zrobić na GM, zrobiłem też MMO tylko inni nie wykrywają serwera (przez to że mam zablokowane porty). Dane routera: U.S. Robotics SureConnect ADSL Modem & 4-Port Router Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Bzdura. Próbowałeś kiedyś tak zrobić ;) ? Jako przykład mogę tutaj walnąć MiniRPG. Szybciej to przepiszesz od nowa niż będziesz modyfikował. No TEORETYCZNIE się da, ale tylko i wyłącznie teoretycznie ;) Napisanie jakiegoś systemu autoryzacji serwera http z klientem, (który za każdy przesyłany "pakiet" łączyłby się z nim jeszcze raz), jakichś sesji (choć na upartego to i tych php'owych można użyć), no i pamiętaj, że skrypt php raczej nie będzie się wykonywał w nieskończoność, bez przerwy jak "normalny" serwer odpalany pod Windowsem, przez co już stworzenie mobów by było abstrakcją. Co do ogame'a to się zgodzę, ale kto by pisał taką grę jako aplikację :P ? Oczywiście nie miałem na myśli dodawania do gry multi-playera. Ale chodziło mi o zachowanie gracza, mobów itd... Gry Single-player umiem zrobić na GM, zrobiłem też MMO tylko inni nie wykrywają serwera (przez to że mam zablokowane porty). Dane routera: U.S. Robotics SureConnect ADSL Modem & 4-Port Router Tu masz stronę http://portforward.com/ i tam jest dużo routerów. A tutaj trochę dokładniej http://www.usr.com/support/9105/9105-ug/wui.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Sorra ale w tych grach tworzonych na 39dll o ile się nie mylę są dwie aplikacje aplikacja serwa i aplikacja klienta. Jeśli nie dasz aplikacji klienta i zamiast jakieś tam linijki w kodzie walniesz ip serwa to powinieneś mieć tylko na jeden serw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się