Skocz do zawartości

Problem z animacją

kkaamil1

Rekomendowane odpowiedzi

Już na początku napisze że pracuje w GM 5.0 bo jak ostatnio zauważyłem to właąnie jest ważne.

Pisze np. taki kod:

Kod:

w stepie:

GML
if keyboard_check (vk_left)

{

x-=2

sprite_index=spr_krasnalud_lewo;

image_single=-1;

image_speed=0.02;

ruch=3

}

W release <left>

GML
sprite_index = spr_krasnalud_stoi

image_single =2

jak łatwo się domyśleć jest to kod na chodzenie i gdy puszcza sie lewa strzalke postac sie zatrzymuje i zmnienia sprita na stojacego. Chodzi mi teraz o to że jak np. ide to chodzi mi animacja i jest ok. Pózniej puszczam i sie zatrzymuje i tez jest super. I jak znowu ide w lewo to kontynułuje poprzednią nieskończoną animacje, zamiast zaczac animowac od poczatku i to mi nie pasuje. Jak temu zaradzić?

Dlaczego w tym kodzie w stepie dajesz image_single=-1?

Co to ma robić w GM5?

Bo gdyby to działało jak image_index z nowszym GM to ci ta animacja się w ogóle nie powinna odtwarzać, bo co chwilę jest klatka na -1 ustawiana.

Najlepiej pokaż wycinek z helpa dotyczący image_single.

EDIT: I używaj w postach tagów GML. Poprawiłem ci :P

Nic nie zrozumiałem z tej wypowiedzi.

Wklej wycinek z helpa mówiący o image_single.

I spróbuj coś takiego:

GML

{

x-=2

if(sprite_index!=spr_krasnalud_lewo)

{

image_single=0;

image_speed=0.02;

}

ruch=3

}

image_index When the image has multiple sub-images the program cycles through them. This variable indicates the currently drawn sub-image (they are numbered starting from 0). You can change the current image by changing this variable. The program will continue cycling, starting at this new index.

image_single Sometimes you want a particular sub-image to be visible and don't want the program to cycle through all of them. This can be achieved by setting this variable to the index of the sub-image you want to see (first sub-image has index 0). Give it a value –1 to cycle through the sub-images. This is useful when an object has multiple appearances. For example, assume you have an object that can rotate and you create a sprite that has sub-images for a number of orientations (counter-clockwise). Then, in the step event of the object you can set

{

image_single = direction * image_number/360;

}

o to ci chodziło?

Ach, wiec one zupełnie inaczej działają.

A więc:

image_index ustawia aktualnie wyświetlaną klatkę animacji. A animacja się odtwarza dalej od tej klatki.

image_single z tego co zrozumiałem jakby olewa animację i wyświetla wciąż tę jedną klatkę.

Olej to image_single i nie używaj. Można się bez tego obyć. Nie jest potrzebne.

Zrób tak:

Setp:

GML

{

x-=2;

ruch=3;

}

W pressed<left>

GML

image_index=0;

image_speed=0.02;

W release <left>

GML
sprite_index = spr_krasnalud_stoi;

image_index=2;

image_speed=0;

• Administratorzy

Napisać w tej kolejności:

GML
image_index=0;

image_index=-1;

Ustawisz klatkę na pierwsza, a potem włączysz ponownie animację :) ( tylko nie pamiętam, czy image_index czy image_single, bo to GM5 )

• Administratorzy

Guzik prawda. Dokumentacja GM5 jasno mówi:

sprite_index This is the index of the current sprite for the instance. You can change it to give the instance a different sprite. As value you can use the names of the different sprites you defined. Changing the sprite does not change the index of the currently visible sub-image.

image_index When the image has multiple sub-images the program cycles through them. This variable indicates the currently drawn sub-image (they are numbered starting from 0). You can change the current image by changing this variable. The program will continue cycling, starting at this new index.

image_single Sometimes you want a particular sub-image to be visible and don't want the program to cycle through all of them. This can be achieved by setting this variable to the index of the sub-image you want to see (first sub-image has index 0). Give it a value ?1 to cycle through the sub-images. This is useful when an object has multiple appearances. For example, assume you have an object that can rotate and you create a sprite that has sub-images for a number of orientations (counter-clockwise). Then, in the step event of the object you can set

GML
{

image_single = direction * image_number/360;

}

image_index - przejdź do klatki, ale nadal animuj całość

image_single - przejdź do klatki i pozostaw ją na stałe (lub ustaw -1 aby wznowić animację).

• Administratorzy

Poczekaj 15 minut :) Edytuję tego posta i dodam :)

Edit: proszę bardzo: https://gmclan.org/up23_3_test_gm5.html

Jeszcze prościej jest to zrobić, wycinając te if sprite_index całkowicie, a kod który znajduje się pomiędzy klamerkami dac odpowiednio do key_pressed i key_released w eventach obiektu :)