Skocz do zawartości

spadek fps


OsamodasxD

Rekomendowane odpowiedzi

problem jest taki: room jest ogromny i zawiera strasznie duzo obiektow, co za tym idzie spadek FPS'ow. Uzywalem instance_deactivate_region(....) ale mi nie wychodzi.. czy ktos moglby napisac kod ktory bedzie deaktywowal wszystkie obiekty za widokiem rooma?? ten kod w przykladzie jest zly ;/

rozmiar widoku to 640*480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to w step obiektu a będzie on znikał poza viewem:

GML
if distance_to_object(gracz) > 1200 visible=0

else

visible=1

o Jezus Chrystus. a co to mu da. nic. drawy zżerają zwykle mało.

 

edit: skreślone, bo pan ProchiX zrobił oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drawy zżerają zwykle mało.

O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w kodzie bohatera cos takiego:

 

 

instance_deactivate_all(true);

instance_activate_region( view_xview-100, view_yview-50, view_xview + view_wview+100, view_yview + view_hview+50, true );

instance_activate_object(wiatr_efekt);

instance_activate_object(PAUZA_CONTROL);

instance_activate_object(FPS_CONTROL);

instance_activate_object(armando_kontrola);

instance_activate_object(e_kontra_ekran);

instance_activate_object(e_kontra_napis1);

instance_activate_object(e_kontra_napis2);

instance_activate_object(e_szal_ekran);

instance_activate_object(e_szal_napis1);

instance_activate_object(e_szal_napis2);

instance_activate_object(ef_katon_ekran);

instance_activate_object(e_zgon_ekran);

instance_activate_object(e_start_ekran);

instance_activate_object(armando_spell_twarz);

instance_activate_object(armando_spell_ekran);

instance_activate_object(armando_spell_ekran_1);

instance_activate_object(e_szal_efekt);

instance_activate_object(a_szal_swiatlo);

 

te activate muszy byc koniecznie aktywne - moze teraz komus wpadnie cos do glowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie cuś

GML
instance_activate_object(ParentOptimized)

range=128

instance_deactivate_region(gmEngine().x-range,gmEngine().y-range,gmEngine().width+2*range,gmEngine().height+2*range,false,true)

instance_activate_object(gmEngine())

instance_activate_object(ParentNonOptimized)

instance_activate_object(showFps)

 

a instance_activate_region() jako pierwsze 4 argumenty ma x, y, szerokosc i wysokosc, a nie x1, y1, x2 i y2 (GM 6.1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...