Skocz do zawartości

Strzelanie przeciwnika


Lidzet

Rekomendowane odpowiedzi

A więc żeby gościu nie nawalał do gracza ciągła linią pocisków chciałem zrobić coś w stylu jednogo strału co jakąś liczbe czasu. Z tego co pamiętam sekunda to 30 więc dałem taki kod:

GML
image_angle=direction

if distance_to_object(obj_bohater) < 200

{

move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3)

image_angle=direction

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y);

alarm[0]=10

}

Taki że by odwracał się i szedł w strone gracza i ten alarm.

A w alarmie:

instance_create(x,y,obj_pocisk)

 

Oraz w pocisku:

speed=8

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)

 

alarm[0]=150/speed

 

alarm[1]=10

 

Lecz przeciwnik tylko idze w strone gracza :(. POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w alarmie pod instance_create(x,y,obj_pocisk) daj jeszcze

GMLalarm[0]=iles

Nie wiem od czego są te dwa pozostałe alarmy które podałeś niżej, ale one odnoszą się do alarmów w obj_pocisk a nie alarmów przeciwnika.

:)

Niestety wciąż tylko idzie w moją strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten alarm[0] (poniżej) w stepie się nigdy nie wykona bo ciągle mu ustawiasz żeby odliczał 10 klatek, musisz ustawić warunek taki żeby odliczał 10 klatek tylko wtedy

kiedy jego wartość spadnie do 0 lub -1

GML
image_angle=direction

if distance_to_object(obj_bohater) < 200

{

move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3)

image_angle=direction

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y);

alarm[0]=10

}

 

czyli możesz zrobić coś takiego:

GML
if alarm[0]<=0 alarm[0]=10;

 

EDIT: a i sekunda nie koniecznie musi wynosić 30 klatek, to zależy od ustalonego speeda rooma. Sekunda to alarm[?]=room_speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...