Lidzet Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 A więc żeby gościu nie nawalał do gracza ciągła linią pocisków chciałem zrobić coś w stylu jednogo strału co jakąś liczbe czasu. Z tego co pamiętam sekunda to 30 więc dałem taki kod: GML image_angle=direction if distance_to_object(obj_bohater) < 200 { move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3) image_angle=direction direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y); alarm[0]=10 } Taki że by odwracał się i szedł w strone gracza i ten alarm. A w alarmie: instance_create(x,y,obj_pocisk) Oraz w pocisku: speed=8 direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) alarm[0]=150/speed alarm[1]=10 Lecz przeciwnik tylko idze w strone gracza :(. POMOCY! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 w alarmie pod instance_create(x,y,obj_pocisk) daj jeszcze GML alarm[0]=iles Nie wiem od czego są te dwa pozostałe alarmy które podałeś niżej, ale one odnoszą się do alarmów w obj_pocisk a nie alarmów przeciwnika. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 w alarmie pod instance_create(x,y,obj_pocisk) daj jeszcze GMLalarm[0]=iles Nie wiem od czego są te dwa pozostałe alarmy które podałeś niżej, ale one odnoszą się do alarmów w obj_pocisk a nie alarmów przeciwnika. :) Niestety wciąż tylko idzie w moją strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 a ten alarm gdzie tworzysz pocisk napewno jest eventem przeciwnika a nie np. pocisku? Bo wszystko tak to jak dla mnie wygląda w porządku. Sprawdź sobie spokojnie wszystko jeszcze raz pokolei ew. wyślij na PW projekt to na szybko się naprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 ten alarm[0] (poniżej) w stepie się nigdy nie wykona bo ciągle mu ustawiasz żeby odliczał 10 klatek, musisz ustawić warunek taki żeby odliczał 10 klatek tylko wtedy kiedy jego wartość spadnie do 0 lub -1 GML image_angle=direction if distance_to_object(obj_bohater) < 200 { move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,3) image_angle=direction direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y); alarm[0]=10 } czyli możesz zrobić coś takiego: GML if alarm[0]<=0 alarm[0]=10; EDIT: a i sekunda nie koniecznie musi wynosić 30 klatek, to zależy od ustalonego speeda rooma. Sekunda to alarm[?]=room_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się