kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Jak przeniesc informacje do nastepnego roomu np. jesli wcisnelem przycisk to zmnienila mi sie wartosc stalej a juz jesli przechodze do nastepnego roomu to wartosc jest podstawowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 globale to zmnienila mi sie wartosc stalej stałe są stałe - nie zmieniają się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Zmienne globalne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Po primo wartości stałej nie można zmienić. Od tego jest stałą by była stała. Zmienia ci się wartość zmiennej, a nie stałej. Co do pytania: zrób tą zmienną jako globalną. Czyli zamiast zmienna = coś. global.zmienna=coś Wtedy będzie istniała zawsze, nawet po zmianie rooma. Tylko nie nadawaj jej wartości w Create, ani w room start bo ci się nadpisze w nowym roomie. EDIT: Niech to. Dopiero trzeci. Tak to jest jak człowiek chce porządnie pomóc :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 zel napisalem, chcialem napisac zmienna, a wracajc do globalnej to np. niekiedy niechce sie odwolywać do niej, albo nie moze jej po prostu znaleć (może zle ją umiejscawiam?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Pewno próbujesz się do niej odwoływać przed stworzeniem jej. Pokaż gdzie co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Twórz ją na początku w jakimś obiekcie, który będzie zrobiony specjalnie w 1 roomie, żeby ją zadeklarować w create. Odwołujesz się do niej nie jak normalna zmienną tylko z tym prefiksem(?) 'global.', bo inaczej bedzie szukał zmiennej lokalnej, nie globalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Nierozumiem tych globalnych. Zrobilem w create objektu np. wlosy : global.wlosy=0 A w stepie: if global.wlosy=0 { image_single=0 } if global.wlosy = 1 { image_single = 1 } i zrobiełem inny objekt np. strzalka i w left relesed wpisalem global.wlosy =+1 i oczywiscie po wcisnieciu a raczej puszczeniu lewego przycisku myszy powinien sie sprite znienic na nastepnu, ale w tym przypadku nic sie nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Lol, a co to jest image_single ? Hahaha xD . Image_index człowieku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Jak masz np. w jednym sprite pare obrazków to image_single to jest odwołanie do konkretnego obrazka 0 to jest pierwszy obrazek, a 1 to już drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Czy ty jesteś niewidomy ? TAKIE COŚ NIE ISTNIEJE. Wpisz image_index zamiast image_single i zobaczymy kto ma racje ._. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 To jest image_index I nie twórz globlanych w create bo ci się i tak nadpiszą w nowym roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Na pewno było coś takiego w GMie pewnie w starszym (np. w 5 chociaż mogę się mylić). Co do twojego kodu kkaamil1 to nie dodawaj zmiennej tylko ją ustawiaj, w ogóle masz jakiś dziwny spsób, a ty chcesz MMORPG robić <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Na pewno było coś takiego w GMie pewnie w starszym Wiem, że było. Ale teraz nie ma. No chyba, że używa tak starej wersji... EDIT: Panie niedowiarku, masz przykład... O tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 przeanalizuje to tak jak ja sobie myśle: image_index - odwołuje do konkretnego sprita np. image_index = spr_glowa image single - odwołuje do konkretnego obrazka w sprite jezeli jest ich tam ponad 1 np. image_single = 1.(jeżeli wpisze image_index to z tego sprita bedzie wyskakiwała animacja jezeli obrazków tam jest wiecej niz 1 a nie konkretny obrazek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 sprite_index to nazwa obrazka/sprite'a całego, który u Ciebie składa się z kilku klatek, której przyporządkowany jest index licząc od zera. I tak zmienna image_index odnosi sie do kolejnych klatek animacje. Jest jeszcze image_speed, które odpowiada za prędkość zmieniania się klatek. BTW. której wersji GMa używasZ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Przeczytaj uważnie: image_index = image_single, ale w nowszej wersji. W nowszych wersjach nie ma czegoś takiego, jak image_single. Jaką w ogóle masz wersję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 akurat pracuje w 5.0 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 No to u ciebie jest image_single, a u nas image_index : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 ja tam wciąż używam image_single. Boże, zrozumcie kiedyś, że niektórzy używają 5.0, bo jest free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 potwierdzam Jaklub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się