fervi (Skovv) Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam! Mam problem z wczytaniem grafiki z pliku .gif :/ Chcę skorzystać z przykładu loadera(chyba że ktoś ma lepszy sposóB) i się sypie :/ mam create i w nim: GML sRysujCreate("GRAFIKA",".gif",".jpg",".bmp") tresc skryptu to: GML directory = argument0; //Podajemy sciezke do foleru z zasobami do // zaladowania. Bez koncowego '\'. //Szukamy wszystkich plikow w folderze 'directory'; file_count = 0; file[file_count] = file_find_first(directory+'\*',fa_directory); while(file[file_count] != '') { file_count += 1; file[file_count] = file_find_next(); } file_find_close(); //Teraz ladowanie wszystkich zasobow; global.game_resources = ds_map_create(); //Tworzymy baze zasobow; for(f=0;f<=file_count;f+=1) { file_ext = filename_ext(file[f]); file_name = filename_name(file[f]); //Sprawdzamy rozszezenia plikow, jesli sa niewlasciwe //nie zostana zaladowane; if file_ext = argument1 //*.gif || file_ext = argument2 //*.bmp || file_ext = argument3 { //*.jpg r = sprite_add(directory+'\'+file_name,1,1,1,0,0,0,0); if r != -1 { ds_map_add(global.game_resources,file_name,r); //Dodajemy do bazy zasobow; } } else if file_ext = '.wav' { //*.wav r = sound_add(directory+'\'+file_name,0,0); if r != -1 { ds_map_add(global.game_resources,filename_name(file_name),r); //Dodajemy do bazy zasobow; } } } W draw dałem kod: GML Rysuj(0,300,"logo.gif")//probowalem tez "GRAFIKA/logo.gif i nic</span> i skrypt Rysuj: GML draw_sprite(sRysuj(argument2),image_index,argument0,argument1); i sRysuj: GML if variable_global_exists('game_resources') { return ds_map_find_value(global.game_resources,string(argument[0])); } else { return -1; } i wywala błąd: GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object oONLiT: Trying to draw non-existing sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 jeżeli znasz nazwę grafiki którą wczytujesz użyj po prostu GML sprite_add w dokumentacji wszystko jest dokładnie objaśnione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Zrobiłem tak: scr Rysuj: GML draw_sprite(sprite_add(argument2,1,1,1,0,0,0,0),0,argument0,argument1) i w draw GML Rysuj(0,0,"data\logo.gif") i ciągle ten błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Bo nie ma takiego pliku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 no właśnie jest ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 draw_sprite(sprite_add(argument2,1,1,1,0,0,0,0),0,argument0,argument1) Boże, co za rozwiązanie. co chwila będzie ci ładować ten plik. tak poza tym: GML Rysuj(0,0,working_directory+"\data\logo.gif") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Ja się kiedyś pytałem jak zrobić taki pasek ładowania jak w almorze, gdzieś na forum jest, tam gnysek dał lepsze rozwiązanie wczytywania :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się