PsichiX Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 CGe - Contest of Graphical Effects Wszem i wobec ogłaszam niekończący się konkurs na napisanie najlepszego rozwiązania danego efektu graficznego. Chodzi w tym o to abyście poznali różnorodne efekty i potrafili je zrobić w GM. Zasady są proste: Przysyłacie swoje własne pomysły na efekty graficzne jeśli chcecie dać je do rywalizacji, opisując wedle poniższego szablonu. Rywalizacja jest nieokreślona w czasie, czyli nie ma końca. Nagrodą jest pierwsze miejsce w rankingu danego efektu oraz w ogólnej ocenie wszystkich efektów. Każdy efekt będziecie oceniać podając konfigurację sprzętu oraz ilość FPS i MAX FPS oraz własne oceny w skali od 0 do 10. Wszystkie efekty po sprawdzeniu będę dodawał do listy efektów i układał w rankingu. Aha, i dozwolone są dowolne silniki zewnętrzne, ale tylko takie które odpala się w GMie.SZABLON:[b]Autor:[/b] dane autora (imie / nick / etc) [b]Efekt:[/b] nazwa efektu [b]Opis:[/b] opis efektu, metody/techniki w nim użyte. [b]Używa:[/b] jeśli używa tylko gmla to piszecie "GML", jak jakiegoś silnika to podajecie nazwe. musi znaleźć się tu opis każdego narzędzia. [b]Download:[/b] link do pliku EXE. Demo musi być aplikacją GMa i musi wyświetlać liczbe FPSów oraz musi pozwolić ingerować w ustawnienie maxymalnej ilosci klatek na sekunde. [b]Screeny:[/b] Zrzuty ekranu. EFEKTY: --------------- Autor: DawiddsEfekt: Falowanie (?)Opis: Falowanie a'la woda :D Użyte jedynie GMowe surfejsy oraz draw_sprite_part()Używa: Only GMLDownload: http://eportal.boo.pl/upload/file.php?id=iwave_demo.exeScreeny: 1 2 Autor: PsichiXEfekt: WavesOpis: Powoduje falowanie obrazu, efekt wody.Ciekawe ustawienia: 1. mocne fale: jakość - 10 skala - 100 2. szkiełło: jakość - 500 skala - 400 3. haluny: jakość - 7500 skala - 400 Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: DawiddsEfekt: Spirala na obrazku (xd)Opis: Surfejsy i malowanie ich części. Ciekawy efekt, można go zastosować jako efekt przejścia, wejście bohatera w jakiś portal czy cuś :P Oczywiście, w grze było by to szybsze - tu dałem powolne, aby można było sobie popatrzeć na to :DUżywa: Only GMLDownload: http://eportal.boo.pl/upload/file.php?id=spiral.exeScreeny: 1 --------------- Autor: PsichiXEfekt: Black & WhiteOpis: Konwertuje palete kolorów na czarno-białą, dopasowując zależnie od podanej wartości granicznej.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: CartoonOpis: Konwertuje palete kolorów, dopasowując ją do wartości granicznych podanych w parametrach, nadając poniekąd komiksowego wyglądu.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: Gaussblur / BloomOpis: Rozmywa obraz, dodatkowo uwydatniając jasne (oświetlone) części obrazu.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: Gray scaleOpis: Konwertuje palete kolorów na skalę odcieni szarości. Możliwość zmiany natężenia.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: InverseOpis: Dokonuje inwersji (odwrócenie) kolorów obrazu.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: Bump mappingOpis: Mapowanie nierówności.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: HologramOpis: Prążkowany, szumiący obrazUżywa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: --------------- Autor: PsichiXEfekt: Refraction mappingOpis: mapowanie załamań światła, za pomocą normal mapy (mapy/tekstury normalnych) podobnie jak w poprzedniej bump mapie.Używa: XenoN PlayGateDownload: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62yScreeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Tylko GM? No to szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 GML lub dowolny silnik, pod GM. ważne aby GMowcom się przydało. No i najważniejsze aby efekty zrobić samemu. PS. Dawidds, dawaj no tu swoje efekty :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Nie zauważyłem tematu :P Narazie na pewno: Autor: Dawidds (po kija to pole :P ?) Efekt: Falowanie (?) Opis: Falowanie a'la woda :D Użyte jedynie GMowe surfejsy oraz draw_sprite_part() Używa: Only GML Download: http://eportal.boo.pl/upload/file.php?id=iwave_demo.exe Screeny: 1 2 Mają o być tylko efekty polegające na przekształceniu obrazka, czy mogą być też jakieś inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Pole autor przyda sie do rankingu. Efekty moga byc dowolne, aby dotyczyly grafiki szeroko pojetej, w tym na przyklad generowanie proceduralne, fraktale, atraktory i reszta tym podobnych efektow, co by sie w grach przydaly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Na razie kontynuuję serię przekształceń obrazków... ^_^ Autor: Dawidds Efekt: Spirala na obrazku (xd) Opis: Surfejsy i malowanie ich części. Ciekawy efekt, można go zastosować jako efekt przejścia, wejście bohatera w jakiś portal czy cuś :P Oczywiście, w grze było by to szybsze - tu dałem powolne, aby można było sobie popatrzeć na to :D Używa: Only GML Download: http://eportal.boo.pl/upload/file.php?id=spiral.exe Screeny: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Wszystkie efekty znajdują się w jednej paczce: https://gmclan.org/up5932_3_PG_effects.html ENTER - Zmiana ustawień SPACJA - zmiana max fps Autor: PsichiX Efekt: Black & White Opis: Konwertuje palete kolorów na czarno-białą, dopasowując zależnie od podanej wartości granicznej. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Cartoon Opis: Konwertuje palete kolorów, dopasowując ją do wartości granicznych podanych w parametrach, nadając poniekąd komiksowego wyglądu. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Gaussblur / Bloom Opis: Rozmywa obraz, dodatkowo uwydatniając jasne (oświetlone) części obrazu. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Gray scale Opis: Konwertuje palete kolorów na skalę odcieni szarości. Możliwość zmiany natężenia. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Inverse Opis: Dokonuje inwersji (odwrócenie) kolorów obrazu. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Waves Opis: Powoduje falowanie obrazu, efekt wody. Ciekawe ustawienia: 1. mocne fale: jakość - 10 skala - 100 2. szkiełło: jakość - 500 skala - 400 3. haluny: jakość - 7500 skala - 400 Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: BTW. Gdzieniegdzie widać na screenach 29 fps, ale to wina tego ze szybko odpalalem i robilem screena. w zeczywistosci na moim kompie gdzie mialem wlaczonych 6 programow w tle max fpsy srednio byly na 260 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Inwerse : P Inlers? Inverse. Ale z to cie kocham, panie boze, bo zawsze z tym mialem problemo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 No to powinno być raczej jako jeden efekt ColorCorrection. b&w spróbuj z takimi parametrami: OutCol.rgb=0.299*col.r + 0.587*col.g + 0.184*col.b; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Wszystkie twoje efekty się zacinają przy włączaniu :( Pokazuje się tylko czarne okienko :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Mi tak samo, ale to raczej przez to, że mój pecet nie wyrabia na tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Ja mam jeszcze w miarę nowego laptopa, więc to raczej nie to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 mi wszystko działa. A efekty git, ale przydałoby się gmk. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Mi efekty PsichiXa działają. Najbardziej kozacki black&white :D No, i cartoon. Gaussblur jakiś głupi jedynie :P Efekt do pupy, a fpsy straszne (w porównaniu do reszty znaczy sie). I nie wiem czy to tylko ja, ale na wszystkich efektach raz na ~5 sekund ekran mi miga, na czarno albo na biało O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 I nie wiem czy to tylko ja, ale na wszystkich efektach raz na ~5 sekund ekran mi miga, na czarno albo na biało O.o Silnik może pracować w 3 trybach graficznych: Pure GM, Xe & GM, Pure Xe. W demkach dałem Xe & GM i też zauważyłem że czasem miga na czarno. to zapewne wina tego. następne demka dam w trybie Pure Xe i nie będzie migać :) A przy okazji zdradzę że w nocy odświerzyłem multiteksturing i teraz jestem w trakcie pisania bump mappingu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 A co ze mną? Mi program się zacina i nawet efektu nie widzę :P Win7 32-Bit, 2048 RAM, Intel Core2 DUO @ 2.00GHz, Ati Radeon HD 3430 256 MB RAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 No to wina tego że nie konwertowałem do GM7 co za tym idzie na viscie i tym bardziej win 7 nie ruszy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Ok PsichiX ustalił, że to wina Win7, bo pisał w GM6. Nie można tego skonwertować, bo aplikacja to Xe&GM więc pozostaje czekać na Pure Xe :) EDIT: A może jednak się da ( gm protector ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Ej, to w takim razie dlaczego mnie nie działa na XP jak mam to samo co Nobody? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 aby na pewno to samo? jak karta obsluguje Shader Model 2 to powinno ruszyc. BTW. dam potem Pure Xe i zapis logow to zobaczymy co nie gra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Świetne te efekty :) Na fps-y nie narzekam zbytnio bo trzymają się blisko maxiumum :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Sprawdziłem te wszystkie rzeczy. Najbardziej podoba mi się Spirala i Gaussblur :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Ja ma Win7 i mi wszystko śmiga :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Autor: PsichiX Efekt: Bump mapping Opis: Mapowanie nierówności. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Autor: PsichiX Efekt: Hologram Opis: Prążkowany, szumiący obraz Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Nie no bump map wymiata, widzę że jeszcze trochę i U3d dorównasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Autor: PsichiX Efekt: Refraction mapping Opis: mapowanie załamań światła, za pomocą normal mapy (mapy/tekstury normalnych) podobnie jak w poprzedniej bump mapie. Tutaj jako efekt powierzchni wody. Używa: XenoN PlayGate Download: Część paczki: http://www.sendspace.com/file/56p62y Screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Eh, bumpmapping bidny jest =d Zrób, żeby był rysowany "od środka" (kurna, wiesz, o co mi chodzi :P (to, co w moim wyszło niewydajne)). Bo taki, gdzie światło pada z jednej strony jest trochę bez sensu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Znaczy spot light chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Kurde, psichix nie daje nikomu szansy nawet najmniejszej :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Przecież to odgórnie było wiadomo, że wszyscy są skazani na porażkę, bo tylko PsichiX dysponuje silnikiem który zna od podszewki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się