ComeX Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Otóż mam dwa problemiki ale nie będę zakładał 2 tematów, bo po co? Otóż pierwszy to taki że mój object w grze ma wokół siebie białą mniej więcej siatkę O_o i drugi jak zrobić obracanie tzn. lewy klawisz postać ma sprita "lewo" prawy dostaje sprite'a "prawo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Pewnie grafikę robiłeś w jakimś programie, który wygładza krawędzie. Game Maker odczytuje tylko jeden kolor jako przezroczystość. if( keyboard_check_pressed( vk_left ) ) sprite_index = lewo; if( keyboard_check_pressed( vk_right ) ) sprite_index = prawo; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ja prt. screenem do painta dałem przymierzyłem wielkość i SAVE dzięki za code'y Edit: twój code tylko obraca postać a dalej jak drugi raz się kliknie nie idzie dalej :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Co do nr 1 to pewnie zapisałeś obrazek JPG, albo jak kolega 2x wyżej mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 hmmm mapa bitowa a tło białe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Pokaż... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Game Maker Fan Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 1. Masz kod na chodzenie, zmienianie kierunku i animacje (jeśli masz, jeśli nie usuń image_speed) if (keyboard_check(vk_left)) { x=x-3 y=y+0 sprite_index=spr_lewo image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_right)) { x=x+3 y=y+0 sprite_index=prawo image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_up)) { x=x+0 y=y-3 sprite_index=up image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check(vk_down)) { x=x+0 y=y+3 sprite_index=down image_speed=0.5 } else { } if (keyboard_check_released(vk_left)) image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_right))image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_up))image_speed=0 if (keyboard_check_released(vk_down))image_speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Miales pokazac nam sprita :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 @GMF: if (keyboard_check(vk_left)) { x-=3 sprite_index=spr_lewo image_speed = .5 } else image_speed = .0 krócej będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Kody nie działają :( (daję je w step objektu) obrazek jest bmp-mapa bitowa taki obrazek ale mapa bitowa (powyżej .GIF) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 spróbuj zmienić kolor tła obrazka, w gmie a dowiesz sie czemu widzisz białe wokół spritusa;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 na jaki kolor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Na jakiś ciemny =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 hmmm no dałem szarym i faktycznie jest widać dlaczego tak jest. więc jak to usunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Różdżką photoshopa na przykład. Możesz też ręcznie zamalować w GM. Dużo tego nie masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 w sensie na biało czy na szaro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Na tło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Obojętnie na jaki byle by tło było tylko i wyłącznie jednego koloru. A tak się zastanawiam jakim bez mózgiem trzeba być żeby pytać się o takie rzeczy jak usunąć białe pikselki oraz jakie tło ma być. PS. A kody w create :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 ale jest dużo roomów z różnymi tłami :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 ale jest dużo roomów z różnymi tłami :( Ale tła w spricie nie będzie widać bo będzie ono przezroczyste ;O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Tło sprita ma być jednolite, a nie taki samo jak tło rooma! Pixel w lewym dolnym rogu sprite'a oznacza kolor przezroczysty. KPW? -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 ok już mam dzięki ^_^ i proszę tylko o kod na chodzenie że jak klikniemy w lewo to postać zmienia sprite i idzie i jak drugi raz to i idzie w lewo i tak samo na prawo. bo te co daliście nie działają :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Left: GML image_xscale=-1; x-=4; Right: GML image_xscale=1; x+=4; Robisz tylko sprite w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 jak tylko sprite w prawo? i gdzie to wklepać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Tylko sprite w prawo bo lewo ci nie potrzebne. Bo będziesz obracał sprite'a zamiast go zmieniać. I toż przecież napisałem ci gdzie wklepać. W Left i w Right :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 LOL ten twój skrypt sprawia że postać chodzi dupą w przód i jak obracasz to odskakuje na swoją szerokość i jest obrócony O_o mi chodzi o takie coś jak to chodzenie: GML if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=24 if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=24 if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=24 if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=24 tylko żeby miało jeszcze zmianę sprite'ów i posuwało się o mniejszą odległość (tak połowę tego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Przepraszam, ale muszę: Człowieku czy ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz? Skoro masz odwrotnie to zmień skalę na odwrotną zamiast image_xscale=-1; zrób image_xscale=1; i w prawo też odwrotnie. A jak ci odskakuje to weź że ustaw origin sprite'a na środku! Wejdź w sprita i kliknij center :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nie jestem głupi ani nie udaję ja tylko jestem w tym słabo obeznany < dopiero zaczynam. No więc zrobiłem to co kazałeś i teraz postać jest gdzieś w ścianach a jak chcę iść to znika i nie da się jej przywołać. Moja propozycja jest taka że wyślę ci grę a ty to wpiszesz, chociaż nie musisz jak nie chcesz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Dawaj. Zrobię ci. A obeznanym tu być nie trzeba. Wystarczyło trochę pomyśleć i przeanalizować co ci dałem, a nie się bulwersować że ci tyłkiem do przodu lezie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się