Witam, otóż tworzę "noc" z użyciem sufraces. Światła używa jedynie bohater i wrogowie. I tu jest problem z wrogami. Światło wroga rozświetla tylko jednego z nich, pierwszego powstałego. Gdy go zabiję zmienia się w inny obiekt (trupa) i światło wędruje do kolejnego, następnego w kolejności umieszczenia obiektu. Ja otóź chcę by światła używali wszyscy wrogowie naraz... Oto kody do poszczególnych obiektów:
obj_Sufraces:
GML
CREATE:
surf=surface_create(room_width,room_height)
STEP:
color_get_red=merge_color(c_black,c_white,2)
surface_set_target(surf)
draw_clear(c_white)
draw_set_blend_mode(bm_subtract)
draw_circle_color(swiatlo.x,swiatlo.y,200,c_white,c_black,0)
draw_circle_color(swiatlo_enemy.x,swiatlo_enemy.y,100,c_blue,c_black,0) - SWIATLO WROGA
draw_circle_color(swiatlo_syrena.x,swiatlo_syrena.y,150,c_blue,c_black,0)
draw_set_blend_mode(bm_normal)
surface_reset_target()
DRAW:
draw_set_blend_mode(bm_subtract)
draw_surface(surf,0,0)
draw_set_blend_mode(bm_normal)
Swiatlo:
GML
STEP:
y=obj_gracz.y
x=obj_gracz.x
Swiatlo_enemy
GML
x=obj_sec.x
y=obj_sec.y