Skocz do zawartości

jesli obiekt jest w viewie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

GML
if collision_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+view_hview,argument0,1,false)

{

...

}

 

@47xxxxxxxx argumentami collsion_rectangle są x1,y1,x2,y2 a nie x1,y1,w,h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal nie jest dobrze. moze źle opisałem problem, jeszcze raz i dokładnie:

przeciwnik w stepie ma:

GML
if !collision_line( x, y, obj_player.x, obj_player.y, obj_block, 1, 1 )

{agresja=1}

if agresja=1

{//kod na strzelanie}</span>

odpalam gre, a tu leci na mnie grad kul. czyli trzeba ograniczyć kod aby działał tylko wtedy gdy przeciwnik jest w viewie, czyli widać go na ekranie, żaden z powyższych sposobów nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

step przeciwnika:

if collision_rectangle(view_xview, view_yview, view_xview+view_wview, view_yview+view_hview, obj_player,1,false)

 

najpierw podajemy przestrzeń o kształcie kwadratu, w tym przypadku bedzie to view, potem obiekt z którym przecinik ma kolidować, i jesli oba obiekty znajdują sie na podanej przestrzeni to coś tam, dobrze to rozumie? bo to nie działa :/

 

a dodam jeszcze ze w viewie zaznaczyłem object followin: obj_player Hbor: 320 Vbor 240, view ma rozmiar 640x480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kapuje tej funkcji, wybaczcie moją ciemnote, ale mógłby mi to ktoś napisać dobrze?

to jest mój punkt wyjścia.

 

step przeciwnika:

if !collision_line( x, y, obj_player.x, obj_player.y, obj_block, 1, 1 )

{agresja=1}

if agresja=1

{//kod na strzelanie}

 

jak to zrobie to wypuszcze zapowiedź, dlatego mi zależy :P

 

co znaczy

GML
id
? wpisałem to i na razie działa, nic mi to nie napsuje w kodzie/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ID to unikalny numer każdego obiektu i zarazem jego uchwyt. Dzięki niemu możesz odwoływać się do danego obiektu.

 

Po prostu dodaj po kolizji liniowej jeszcze jedną, prostokątną z tym, że zamiast obj_player daj właśnie ID. Dzięki temu obiekt będzie sprawdzał, czy kolizja prostokąta z samym sobą jest prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...