kapcior7 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 witam sciagłem sobie przyklad z http://www.gmclan.org/index.php?plik=61 i przerobilem ruch na 8 kierunków czyli po przerobieniu jest tak : Create: GML direction=90; aktualny=90; image_angle=direction; speed=2; alarm[0]=20; Alarm[0] GML if direction==aktualny { liczba=floor(random(4.99)); switch (liczba) { case 0: aktualny=0; break; case 1: aktualny=90; break; case 2: aktualny=180; break; case 3: aktualny=270; break; case 4: aktualny=45; break; case 5: aktualny=135; break; case 6: aktualny=225;brak; case 7: aktualny=315;break; } speed=2; alarm[0]=20; } else { if direction speed=0; image_single=direction/5; alarm[0]=1; } step GML if !collision_line(x,y,obj_player.x,obj_player.y,obj_block,1,1) direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y) else alarm[0]=20 no ale teraz chodzi sobie a jak mnie zobaczy to patrzy sie na mnie,lecz jak odejde to sie kreci w kolko albo bez sensu co 1 microsekunde zmienia kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Może czegoś nie łapię, ale jak liczba może wynosić osiem skoro losujesz ją tylko z przedziału 0-4.99 z zaokrągleniem w dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Nie łatwiej zrobić w alarmie tak: GML if(direction = aktualny) { direction = choose(0,45,90,135,180,225,270,315) speed = 2 alarm[0]=20 } A co znaczy "if direction" w pierwszej linijce po else? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 jeszcze szybciej: GML direction = round(random(8)) * 45; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się