Skocz do zawartości

chodzenie wroga ;D


Rekomendowane odpowiedzi

witam sciagłem sobie przyklad z http://www.gmclan.org/index.php?plik=61 i przerobilem ruch na 8 kierunków czyli po przerobieniu jest  tak :

 

Create:

GML
direction=90;

 

aktualny=90;

 

image_angle=direction;

 

speed=2;

 

alarm[0]=20;

 

Alarm[0]

 

GML
if direction==aktualny

 

{

 

 

 

liczba=floor(random(4.99));

 

switch (liczba)

 

{

 

case 0: aktualny=0; break;

 

case 1: aktualny=90; break;

 

case 2: aktualny=180; break;

 

case 3: aktualny=270; break;

 

case 4: aktualny=45; break;

 

case 5: aktualny=135; break;

 

case 6: aktualny=225;brak;

 

case 7: aktualny=315;break;

 

}

 

 

 

speed=2;

 

alarm[0]=20;

 

}

 

else

 

{

 

if direction

speed=0;

 

image_single=direction/5;

 

alarm[0]=1;

 

}

 

step

 

GML
if !collision_line(x,y,obj_player.x,obj_player.y,obj_block,1,1)

 

direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y)

 

else

 

alarm[0]=20

 

no ale teraz chodzi sobie a jak mnie zobaczy to patrzy sie na mnie,lecz jak odejde to sie kreci w kolko albo bez sensu co 1 microsekunde zmienia kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...