Skocz do zawartości

Rpg


magic1993

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam robić grę RPG i mam 2 pytania. Tylko proszę wytłumaczcie mi od a do z bo za bardzo się w tym nie łapie.

1.Jak mam zrobić ludka który po kliknięciu na jego przeciwnika LPM zacznie go atakować ?

2.jak mam w ogóle zrobić zęby moja postać i jego przeciwnik miał określona ilość życia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny magic1993 twoje 1 pytanie jest zbyt ogólnikowe, aczkolwiek odpowiem na drugie.

w create twojej postaci :

zycie = <jakas_liczba>

w create przeciwnika

zycie = <jakas_liczba>

 

I lepiej nie zadawaj więcej pytań odnośnie tego co Ci napisałem tylko idź czytać artykuły oraz przeglądaj przykłady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Zapisywać ID zaatakowanego wroga:

GML (Create Playera)
attackID = -1;

GML (Step Playera)
if( attackID != -1 )

if( instance_exists( attackID ) )

{

if( distance_to_object( attackID ) < 30 )

attackID.zycie -= 1; // Można to oczywiście udoskonalić

}

else

attackID = -1;

GML (Left pressed Wroga)
objPlayer.attackID = id;

2.

Stworzyć zmienną 'zycie' wrogowi oraz playerowi

GML (Create Wroga i Playera)
zycie = 100;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. rozwinę 1 pytanie. Mam zrobionego ludka który idzie w dane miejsce po kliknięciu myszki w te miejsce no i jak mam teraz zrobić zęby po kliknięciu na wroga mój hero zaczął go atakować ( coś jak w diablo)... a i jeszcze jedno możecie pisać trochę szczegółowiej np. create> zakładka code i tam wpisz ten... wiem ze to denerwujące ale inaczej nie zrozumie bo narazie prawie nic nie umiem. ach i jak ja mam określona ilość życia i mój wróg też to jak mam zrobić zęby się atakowali np. on uderza mojego hero i zabiera mi 5 hp a jak ja go uderzę to zabiorę mu 20 hp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na przykład jak chcesz żeby w twój ludek atakował wroga. To tak.

 

1.Musisz zrobić życie ludkowi i wrogowi.

 

Klikasz na obiekt ludek. Potem klikasz na add event i tam masz żółtą żarówkę a obok niej napis Create i na niego klikasz. Potem w actions bierzesz control taki obrazek z białą kartką. Otwiera ci się takie okno jak w notatniku. W nim piszesz global.hp = 100( czy ile tam chcesz). Wszystko to samo robisz u wroga. Tyle, żeniepiszesz global.hp tylka naprzykład global.wp.

 

2.Teraz odejmowanie życia.

 

2a.Znów create(w ludku), control i tam piszesz

atak = true

2b.Add event alarm0(w ludku), control, i tam też piszesz

atak = true

2c.W add event bierzesz step( w ludku) znów w actions control. I piszesz

 

if distance_to_object(wrog) < 20 and atak = true// to jest odległość w jakij mają walczyć

{

global.wp -= 10 // albo jak chcesz, żeby obrażenia były losowe to zamiast 10 piszesz choose(1,2,3)

alarm[0] = 30

atak = true

}

 

To samo robisz u wroga tylka if distance_to_object(wrog) zmieniasz na if distance_to_object(ludek) i global.wp zmieniasz na global.hp

 

Gotowe.

 

Podoba się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje życie:

create gracza:

HP = 100

Życie wroga:

create

hpw = 100

 

W RPG zmienne lepiej robić na zmiennych globalnych więc

 

create :

 

GML
global.hp=100

 

 

hpw=100

 

Przy odejmowaniu energi dla wroga i da ciebie :

 

GML
global.hp-= 10

hpw-=10

 

Mam nadzieje że dobrze bo dawno nie robiłem w Game Makerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...