magic1993 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Zaczynam robić grę RPG i mam 2 pytania. Tylko proszę wytłumaczcie mi od a do z bo za bardzo się w tym nie łapie. 1.Jak mam zrobić ludka który po kliknięciu na jego przeciwnika LPM zacznie go atakować ? 2.jak mam w ogóle zrobić zęby moja postać i jego przeciwnik miał określona ilość życia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Twoje życie: create gracza: HP = 100 Życie wroga: create hpw = 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Szanowny magic1993 twoje 1 pytanie jest zbyt ogólnikowe, aczkolwiek odpowiem na drugie. w create twojej postaci : zycie = <jakas_liczba> w create przeciwnika zycie = <jakas_liczba> I lepiej nie zadawaj więcej pytań odnośnie tego co Ci napisałem tylko idź czytać artykuły oraz przeglądaj przykłady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Aha, co do 1, zrob sobie zmienna, global.atakuje = 0, a po kliknieciu na wroga global.atakuje = 1, a wrogowi odejmuj hp: with(other) { hpw-=atak } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 1. Zapisywać ID zaatakowanego wroga: GML (Create Playera) attackID = -1; GML (Step Playera) if( attackID != -1 ) if( instance_exists( attackID ) ) { if( distance_to_object( attackID ) < 30 ) attackID.zycie -= 1; // Można to oczywiście udoskonalić } else attackID = -1; GML (Left pressed Wroga) objPlayer.attackID = id; 2. Stworzyć zmienną 'zycie' wrogowi oraz playerowi GML (Create Wroga i Playera) zycie = 100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1993 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Ok. rozwinę 1 pytanie. Mam zrobionego ludka który idzie w dane miejsce po kliknięciu myszki w te miejsce no i jak mam teraz zrobić zęby po kliknięciu na wroga mój hero zaczął go atakować ( coś jak w diablo)... a i jeszcze jedno możecie pisać trochę szczegółowiej np. create> zakładka code i tam wpisz ten... wiem ze to denerwujące ale inaczej nie zrozumie bo narazie prawie nic nie umiem. ach i jak ja mam określona ilość życia i mój wróg też to jak mam zrobić zęby się atakowali np. on uderza mojego hero i zabiera mi 5 hp a jak ja go uderzę to zabiorę mu 20 hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 No na przykład jak chcesz żeby w twój ludek atakował wroga. To tak. 1.Musisz zrobić życie ludkowi i wrogowi. Klikasz na obiekt ludek. Potem klikasz na add event i tam masz żółtą żarówkę a obok niej napis Create i na niego klikasz. Potem w actions bierzesz control taki obrazek z białą kartką. Otwiera ci się takie okno jak w notatniku. W nim piszesz global.hp = 100( czy ile tam chcesz). Wszystko to samo robisz u wroga. Tyle, żeniepiszesz global.hp tylka naprzykład global.wp. 2.Teraz odejmowanie życia. 2a.Znów create(w ludku), control i tam piszesz atak = true 2b.Add event alarm0(w ludku), control, i tam też piszesz atak = true 2c.W add event bierzesz step( w ludku) znów w actions control. I piszesz if distance_to_object(wrog) < 20 and atak = true// to jest odległość w jakij mają walczyć { global.wp -= 10 // albo jak chcesz, żeby obrażenia były losowe to zamiast 10 piszesz choose(1,2,3) alarm[0] = 30 atak = true } To samo robisz u wroga tylka if distance_to_object(wrog) zmieniasz na if distance_to_object(ludek) i global.wp zmieniasz na global.hp Gotowe. Podoba się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1993 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzięki , opowiedziane bardzo dokładnie ( z naciskiem na bardzo) oby więcej takich odpowiedzi na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1993 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Ok zrobiłem ale taraz jak mam zrobić zeby po utracie zycia wroga on zniknoł ??? Stosuj przycisk EDYTUJ, jak chcesz coś dopisać po tak krótkim czasie. Na razie tylko słownie ostrzegam. Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 nie masz zadeklarowanej zmiennej atak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 no właśnie u wroga też musi porobić te alarmy i tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Wrog: if zycie<=0 { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1993 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Możecie to przerobić bo ja nie wiem jak : GML (Left pressed Wroga) objPlayer.attackID = id; id bohatera to : ludek id wroga to : wrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 a po co ci to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Możecie to przerobić bo ja nie wiem jak : GML (Left pressed Wroga) objPlayer.attackID = id; id bohatera to : ludek id wroga to : wrog Eee... ale co my ci tu mamy przerobić ? Przerobić ale co, skoro ten kod jest dobry.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Twoje życie: create gracza: HP = 100 Życie wroga: create hpw = 100 W RPG zmienne lepiej robić na zmiennych globalnych więc create : GML global.hp=100 hpw=100 Przy odejmowaniu energi dla wroga i da ciebie : GML global.hp-= 10 hpw-=10 Mam nadzieje że dobrze bo dawno nie robiłem w Game Makerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Taak pewnie, najlepiej robić zmienne globalne. Życzę powodzenia przy ilości wrogów większej od 1 -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się