Skocz do zawartości

jak to napisać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze scriptem który napisałem(programuje w C++)

if (lives)
{
lives = 3;
antivirus.sprite_add.nod32;

else

if (lives)
lives = 2;
antivirus.sprite_add.norotn;

else

if (lives)
lives = 1;
antivirus.sprite_add.kasperski;

}

 

(jest to gra polegajonca na podłożeniu bomb na wirusy (Ikona antivirusa się zmienia z ilością życia))

 

własnie, nie znam się za dobrze na tych Game Markerach więc nie mam do dyzpozycji takiego czegoś jak "cout << "Nasz tekst" << endl;". Więc tu prosze was o pomoc. :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Cię, ale może o to chodzi (przyjełem, że antivirus to objekt, który w zależności od ilości żyć ma mieś inny sprite):

 

{
if lives = 3
antivirus.sprite_index = nod32;
else if lives == 2
antivirus.sprite_index = norotn;
else if lives = 1
antivirus.sprite_index = kasperski;
}

 

 

Z twojego postu wnioskuje, że znasz cpp, więc w GM warunki można, chyba robić w taki sam sposób tj. (w tym przypadku) if (lives == 3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

{

if health = 0

lives -= 1;

}

 

x i y to współrzędne...

 

Hm... Chyba można tak powiedzieć:

x - piksele w poziomie

y - piksele w pionie

 

 

Dajesz np coś. takiego:

instance_create(100, 100, nazwa_objectu);

 

Bez urazy, ale zaczynam wątpić, że znasz c++, bo to z lives -= 1; byś chyba wiedział, ale mogę się mylić...

 

EDIT:

No, ale jakby nie patrzeć to jest baaaardzo podobne do wielu języków programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał:

{

if health <= 0

lives -= 1;

}

 

Bo jeżeli np.: postać będzie miała 20 hp i coś tam jej odejmie 30hp to postać będzie miała -10, i nie odejmie jej życia. A if health <= 0 , znaczy jeżeli health jest mniejsze niż 0 ( lub równe? ) to odejmie życie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

{
if health <= 0
lives -= 1;
}

nie działa zbyd dobrze :-(. Chodzi o to że jeśli jest mniej niż 0, to odejmuje mi życa do zera, a jeśli wpiszę

{
if health <= 0
lives -= 1;
health = 100;
}

to nie odejmuje mi wcale życia po ciągle jest ładowany na sto. Nie wiem co poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób może tak w stepie:

if health<=0
health=0;

 

To pozwoli ,żeby życie nie schodziło poniżej zera, bo jeżeli zejdzie to odrazu robi to na 0.

 

Potem tam gdzie chcesz:

 

if health=0
{
Akcja bo ma się wydarzyć jeżeli życie będzie równe 0
}

Napewno będzie tam strata życia, może tam być też zrestartowanie rooma wtedy nie będzie trzeba health ustawiac na 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka mina ? :P

Dajesz wydarzenie keyboard > space albo keyboard pressed > space

i tam co ma się wydarzyć po naciśnięciu spacji. Zmiana sprita albo co tam chcesz...

 

Można też w kodzie:

if keyboard_check(vk_space)
{
Akcje po nciśnięciu spacji
}

Warto też zajrzeć do Helpa Gm :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...