maciusiowo1 Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Witam, mam problem ze scriptem który napisałem(programuje w C++) if (lives) { lives = 3; antivirus.sprite_add.nod32; else if (lives) lives = 2; antivirus.sprite_add.norotn; else if (lives) lives = 1; antivirus.sprite_add.kasperski; } (jest to gra polegajonca na podłożeniu bomb na wirusy (Ikona antivirusa się zmienia z ilością życia)) własnie, nie znam się za dobrze na tych Game Markerach więc nie mam do dyzpozycji takiego czegoś jak "cout << "Nasz tekst" << endl;". Więc tu prosze was o pomoc. :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Czyli nie wiesz jak wyswietlić jakiś tekst? Służy do tego funkcja draw_text, którą umieszczasz w evencie Draw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Nie rozumiem Cię, ale może o to chodzi (przyjełem, że antivirus to objekt, który w zależności od ilości żyć ma mieś inny sprite): { if lives = 3 antivirus.sprite_index = nod32; else if lives == 2 antivirus.sprite_index = norotn; else if lives = 1 antivirus.sprite_index = kasperski; } Z twojego postu wnioskuje, że znasz cpp, więc w GM warunki można, chyba robić w taki sam sposób tj. (w tym przypadku) if (lives == 3). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 ach, dzięki =). Temat do zamkniecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 mam jeszcz dwa problemy :-(; 1. { if health = 0 lives = -1 } jeśli jest na pasku 0 żyć, odejmnij jedno życie. 2. Nie wiem co robić żeby stworzyć minę( Create Objects nie działa ). [A taj w nawiasie, do czego są x i y?] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 { if health = 0 lives -= 1; } x i y to współrzędne... Hm... Chyba można tak powiedzieć: x - piksele w poziomie y - piksele w pionie Dajesz np coś. takiego: instance_create(100, 100, nazwa_objectu); Bez urazy, ale zaczynam wątpić, że znasz c++, bo to z lives -= 1; byś chyba wiedział, ale mogę się mylić... EDIT: No, ale jakby nie patrzeć to jest baaaardzo podobne do wielu języków programowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 kompletnie nie znam się na scriptach w GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Ja bym dał: { if health <= 0 lives -= 1; } Bo jeżeli np.: postać będzie miała 20 hp i coś tam jej odejmie 30hp to postać będzie miała -10, i nie odejmie jej życia. A if health <= 0 , znaczy jeżeli health jest mniejsze niż 0 ( lub równe? ) to odejmie życie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 19 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 { if health <= 0 lives -= 1; } nie działa zbyd dobrze :-(. Chodzi o to że jeśli jest mniej niż 0, to odejmuje mi życa do zera, a jeśli wpiszę { if health <= 0 lives -= 1; health = 100; } to nie odejmuje mi wcale życia po ciągle jest ładowany na sto. Nie wiem co poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 To może: { if health <= 0 { lives -= 1; health = 100; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 to też nie pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Zrób może tak w stepie: if health<=0 health=0; To pozwoli ,żeby życie nie schodziło poniżej zera, bo jeżeli zejdzie to odrazu robi to na 0. Potem tam gdzie chcesz: if health=0 { Akcja bo ma się wydarzyć jeżeli życie będzie równe 0 } Napewno będzie tam strata życia, może tam być też zrestartowanie rooma wtedy nie będzie trzeba health ustawiac na 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Jakoś sobie poradziłem ;-). Ale teraz: Po naciśnięciu spacji ma pojawić się mina. Jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Jaka mina ? :P Dajesz wydarzenie keyboard > space albo keyboard pressed > space i tam co ma się wydarzyć po naciśnięciu spacji. Zmiana sprita albo co tam chcesz... Można też w kodzie: if keyboard_check(vk_space) { Akcje po nciśnięciu spacji } Warto też zajrzeć do Helpa Gm :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 21 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Poradziłem sobie - Create Objects o wartościach x = -0, y = -0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 I tak nie wiem o co chodzi ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 -0? Przecież to jest to samo co 0. Jeśli chcesz, aby obiekt pojawiał się w miejscu co gracz, zaznaczasz "Relative" lub dajesz przy x = x i przy y = y (zakładając, że jest to w klockach - jeśli nie - instance_create(x,y,obiekt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 x = -0, y = -0 Czyżby mnie ominął jakiś przełom matematyczny Oo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Czyżby mnie ominął jakiś przełom matematyczny Oo ? @BP Ultimate: Hmmmm na to wykląda, ale nie tylko Ciebie pierwszy raz w życiu widze Ujemne 0 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się