Kargul Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Witam :D Otóż robię grę polegającą na zdobyciu jak największej ilości punktów. Po prostu musisz zbudować jak najlepszą rakietę nuklearną i wykonać jak największy wybuch. No i tu mam problem. Chciałbym, aby ustalało się szybkość silnika. Żeby silnik miał w create jakiś kod, który pokazuję pole tekstowe a w nim wpisuję się szybkość i po kliknięciu objektu "start" silnik spadł na dół z takim speedem. Jak to zrobić? Proszę o pomoc :thumbsup: *Dodatkowo: Rakieta to 4 objekty: Dziób Silnik Obudowa Rury tylne Wszystko stoi w jednym miejscu i formuję rakietę. Zauważcie że po kliknięciu objektu "start" tylko silnik poleci na dół. Jak zrobić aby dalsze części także się ruszały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Podczas spuszczania ustal też całej reszcie rakiety taki sam speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Nie oto mi chodzi! W silniku w pole tekstowe wpisujesz speeda i gdy naciśniesz start on spada. Inne objekty też muszą nabrać tego speeda, ale jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Spd=get_integer("ile mam zapiepszać?",4,4) speed=Spd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Makary155: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Create Event for object silnik nuklearny: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: Spd=get_integer("ile mam zapiepszać?",4,4) at position 42: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 za dużo argumentów. GML spd = get_integer("ile mam zapiepszać?", 4) speed = spd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Dzięki :thumbsup: Jednak... Silnik idzie z tą prędkością w prawo. A chcę aby leciał w dół. I nie leciał od razu, tylko po naciśnięciu objektu "start" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 To speed na spd ustawiaj dopiero przy kliknieciu na start. I daj direction = 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Okej, jakoś udało mi się to złożyć :) No to zmieniam pytanie: Jak zrobić, aby "skleić" obiekty? Chodzi mi o to, że jak silnik wystartuję to aby inne części rakiety były "przyklejone do tego silnika". Da się tak zrobić? PS: 100 post :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 end_step: x = silnik.x + 15 y = silnik.y - 30 itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Im też ustawiaj speeda? objDziób.speed = SPD(space patrol delta XD) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Im też ustawiaj speeda? objDziób.speed = SPD(space patrol delta XD) bzdura :P istnieje spore prawdopodobieństwo, ze się rozjadą. Jeśli nie potrzebujesz sprawdzać kolizji z częściami rakiety to narysuj same sprity :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Marek S: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of End Step Event for object dziob nuklearny: Error in code at line 1: x = silnik.x + 15 at position 12: Unknown variable x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Instancja jeszcze nie istnieje, silnik musi być tworzony jako pierwszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 I jest jako pierwszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 "dziob nuklearny" nie mozesz mieć spacji w nazwach obiektów i zasobów... BTW. wydaje się, że nie masz obiektu silnik :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 bzdura tongue2.gif istnieje spore prawdopodobieństwo, ze się rozjadą. Niby jakim cudem? :P Zarzuć przykładem, w którym ustawiając w tym samym momencie taki sam speed dwóm obiektom będziue można zaobserwować, że po pewnym czasie nie będą one na tej samej pozycji. Sory, musiałem się wtrącić, bo mnie ciekawi, co Marek miał na myśli xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 np. kolizję z jakimś solidem. Albo opóźnienie w tworzeniu/usuwaniu ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 to sa setne sekundy... I wystarczy po prostu dac pxl wyzej dalsze czesci... A jak silnik sie zderzy, to reszta tez sie zatrzyma. A jak bedzie chcial, zeby sie nie zatrzymala, to dopisze kod. Ale ten jest dobry i sie nic nie rozjedzie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Marek S: To z tym end_stepem wychodzi tak: To widok przed startem: Ustalam szybkość silnika na 5. I po naciśnięciu objektu "start" silnik i dziób lecą na dół z szybkością 5. Jednak: Są rozdzielone! Silnik jest ok, ale co z dziobem? e: Udało mi się! Wystarczyło zamienić kilka liczb :P x = silnik.x + 0 y = silnik.y + 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi