Skocz do zawartości

Zablokowane Ustalanie szybkości


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D Otóż robię grę polegającą na zdobyciu jak największej ilości punktów. Po prostu musisz zbudować jak najlepszą rakietę nuklearną i wykonać jak największy wybuch. No i tu mam problem. Chciałbym, aby ustalało się szybkość silnika. Żeby silnik miał w create jakiś kod, który pokazuję pole tekstowe a w nim wpisuję się szybkość i po kliknięciu objektu "start" silnik spadł na dół z takim speedem. Jak to zrobić? Proszę o pomoc :thumbsup:

 

*Dodatkowo:

Rakieta to 4 objekty:

Dziób

Silnik

Obudowa

Rury tylne

 

Wszystko stoi w jednym miejscu i formuję rakietę. Zauważcie że po kliknięciu objektu "start" tylko silnik poleci na dół. Jak zrobić aby dalsze części także się ruszały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Makary155:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Create Event

for object silnik nuklearny:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

Spd=get_integer("ile mam zapiepszać?",4,4)

 

at position 42: Wrong number of arguments to function or script.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, jakoś udało mi się to złożyć :)

No to zmieniam pytanie:

Jak zrobić, aby "skleić" obiekty?

Chodzi mi o to, że jak silnik wystartuję to aby inne części rakiety były "przyklejone do tego silnika". Da się tak zrobić?

 

PS: 100 post :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im też ustawiaj speeda?

objDziób.speed = SPD(space patrol delta XD)

bzdura :P

istnieje spore prawdopodobieństwo, ze się rozjadą.

 

Jeśli nie potrzebujesz sprawdzać kolizji z częściami rakiety to narysuj same sprity :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura tongue2.gif

istnieje spore prawdopodobieństwo, ze się rozjadą.

Niby jakim cudem? :P

Zarzuć przykładem, w którym ustawiając w tym samym momencie taki sam speed dwóm obiektom będziue można zaobserwować, że po pewnym czasie nie będą one na tej samej pozycji.

 

Sory, musiałem się wtrącić, bo mnie ciekawi, co Marek miał na myśli xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa setne sekundy... I wystarczy po prostu dac pxl wyzej dalsze czesci... A jak silnik sie zderzy, to reszta tez sie zatrzyma. A jak bedzie chcial, zeby sie nie zatrzymala, to dopisze kod. Ale ten jest dobry i sie nic nie rozjedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek S:

To z tym end_stepem wychodzi tak:

 

To widok przed startem:

 

rakietabombowa.png

 

Ustalam szybkość silnika na 5.

I po naciśnięciu objektu "start" silnik i dziób lecą na dół z szybkością 5. Jednak:

 

dziobkesilnik.png

 

Są rozdzielone! Silnik jest ok, ale co z dziobem?

 

e: Udało mi się!

Wystarczyło zamienić kilka liczb :P

 

x = silnik.x + 0

y = silnik.y + 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...