Kargul Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Witam, otóż wiem dużo na temat efektów jakie posiada gamemaker, jednak nic nie wiem o dziale extra w GM 7.0 PRO. Co to są particles i do czego służą? Do czego to mogę wykorzystać? Otóż nie mam pojęcia :( Dlatego zwracam się do was :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Particles to są systemy cząsteczek. Jest jakiś emiter i on tworzy co chwilę masę małych cząsteczek, które mogą się zachowywać w przeróżny sposób. Za pomocą particlesów można tworzyć ładne efekty ognia, fontanny, dymu i różnych takich :) EDIT: https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Chcialem rowniez dodac kilka minusow particlow. Otoz nie mozna w nich ustawic kolizji z niczym, a tak na prawde jedyny efekt do ktorego sie nadaja to dym. PS Starego Masz tego Gma : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 jedyny efekt do ktorego sie nadaja to dym. Oraz wybuchy i efekty niektórych czarów ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Wprawdzie nie można wykryć z nimi kolizjii, ale można sprawić, aby np. odbiły się od czegoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Nie tylko dym, ja się bawiłem, i mogę śmiało powiedzieć iż da się zrobić ogień i fajny efekt leczenia :P Na GMC jest programik Particula, do robinia particles, polecam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-Enjoy Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Oraz wybuchy i efekty niektórych czarów ;D Oraz do 90% efektów w TLOA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Chcialem rowniez dodac kilka minusow particlow. Otoz nie mozna w nich ustawic kolizji z niczym, a tak na prawde jedyny efekt do ktorego sie nadaja to dym. PS Starego Masz tego Gma : D Hah! i tu jest haczyk! Można, tworzysz osobny objekt lub dajesz collision_circle/rectangle itd na pozycji particla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Czekaj, bo nie rozumiem. Chcesz dla każdego particla tworzyć osobną instancję :o ? Jakby po to są particle, aby tego nie robić... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Wystarczy jeden duży obiekt. zakładamy że masz ogień to na ogniu stawiasz obiekt sprawdzający kolizje w jakimś obszarze. Oto co można zrobić z particli i jak się sprytnie sprawę załatwi to kolizja będzie wykrywana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Wiem. Ale post Kraka zabrzmiał tak, jakby chciał robić osobną instancję dla każdego particla. W przypadku np. jakiegoś Fireballa łatwo wykombinować kolizję, ale, gdybyśmy chcieli zrobić fontannę, której cząsteczki mają jakąś reakcję po dotknięciu ziemii, już nie było by tak łatwo z kolizją... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Wszystko jest do zrobienia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się