Pawlos0991 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Zrobiłem że po zetknięciu się bohatera z dachem pojawiają się ściany domu wraz z pokojami. Jak zrobić żeby później jak bohater wyjdzie z domu pojawiał się ponownie dach. Proszę o dokładne wytłumaczenie :) Załączam też link do pliku TU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 odświeżam temat Błąd. Warn. Maximal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 prosto od Marka S.: https://gmclan.org/up1558_11_domek.html bo Maruś nie może w szkole dodać :bye1: E:Marek nie jest pewny czy działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 a jak to zapisać?? PPM -> zapisz strone jako -> wszystkie pliki i dodac rozrzeszenie zamiast php? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 jak masz mozille: PPM>zapisz element docelowy jako...>wybierz wszystkie pliki(nie dokument tekstowy)>i dopisz rozszerzenie .gm6 na ie to nie wiem chyba tak samo ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 U mnie samo widzi, że to GM6 po kliknięciu prawym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 dzięki wszystkim, którzy mi pomogli szczególnie dziekuje GMTraker'owi PS. mam jeszcze jeden bład. Wyskakuje mi błąd podczas gry. ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object dom: Trying to draw non-existing sprite. Chyba chodzi tu o to że nie rysuje sprita. A w obiekcie dom mam event DRAW i przypisany do niego kod if ( not place_meeting( x, y, hero )) draw_sprite( DACH, 0, x, y ) I mam jeszcze jedno pytanie Przy stepie bohatera jest taka linijka draw_sprite( maska_domek1, 0, domek1.x , domek1.y ) Czy musze tworzyc ta maske tego domu czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 dzięki wszystkim, którzy mi pomogli szczególnie dziekuje GMTraker'owi Moim skromnym zdaniem to szczególnie Markowi powinieneś dziękować :P PS. mam jeszcze jeden bład. Wyskakuje mi błąd podczas gry. "Trying to draw non-existing sprite" to znaczy po prostu: "Próba narysowania nieistniejącego sprite'a" Czyli po prostu nie istnieje sprite DACH. Sprawdź poprawność nazwy. Jeżeli nazwa sprite'a jest ok to sprawdź czy przypadkiem jakaś zmienna, obiekt, room lub cokolwiek innego nie nazywa się tak samo, bo wtedy może się chrzanić :P I mam jeszcze jedno pytanie Przy stepie bohatera jest taka linijka Zapamiętaj te słowa: Wszystkie funkcje z grupy draw czyli funkcje rysujące cokolwiek możesz umieszczać TYLKO I WYŁĄCZNIE w zdarzeniu DRAW. Nie możesz ich dawać do stepa. Co do maski: To co drawujesz to tylko i wyłącznie obrazek "naklejony" na ekran nie mający żadnego wpływu na kolizje itp. To co jest drawowane nie może być użyte jako maska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Dodam jeszcze że w stepie hero tam gdzie jest poruszanie się dałem inny kod i nie wiem czy mam dodawać tamten z pliku do mojego kodu Mój kod w STEPie bohatera wyglada tak // poruszanie if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ) > 5 and siedze_w = noone ) { s = 5 // prędkość poruszania na boki if( keyboard_check( ord('A'))) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord( 'D' ))) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord( 'W' ))) speed = 8 else if ( keyboard_check( ord( 'S' ))) speed = -5 else speed = 0 } else speed = 0 a kod na poruszanie sie u Marka S. //poruszanie if ( x != next_x or y != next_y ) { mp_linear_step( next_x , next_y , 3 , false ) } if ( abs( x - next_x ) <= 3 and abs( y - next_y ) <= 3 ) { if keyboard_check( vk_left ) and place_free( x - 24, y ) then next_x -= 24 else if keyboard_check( vk_right )and place_free( x + 24, y ) then next_x += 24 else if keyboard_check( vk_up ) and place_free( x, y - 24 ) then next_y -= 24 else if keyboard_check( vk_down ) and place_free( x, y + 24 ) then next_y += 24 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 kod na poruszanie nie ma nic wspólnego. widzę, że nowy kod poruszania też mój :P :) co do problemu to sprawdź czy masz takiego sprita jak DACH, bo pewnie źle wpisałeś nazwę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 juz naprawiłem błąd z wyświetlaniem sprita. Tylko że teraz pojawiły się 2 błędy. 1. Otóż jak wchodzę do domu to pojawia się dookoła czarny kolor a chce zeby byla trawa 2. Jak wchodze do domu to zamiast scian i podlogi pojawia sie dach 3. teraz cos sie zwalilo ze sterowaniem bohatera bo teraz sie nie obraca Jak bys mogl to przerob ten kod zeby bylo tak jak w w/w pliku + żeby był dom z tym dachem co sie pojawia i chowa. Z gory bede wdzieczny i dodam do credits. :) http://rapidshare.com/files/232119176/wsia...a_edit.gmk.html ps. Dzieki Marek S. za te przyklady :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Człowieczku wrzuć, że to na uloader jaki normalny a nie rapida to ci pomogę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 1. Wiesz jaka była główna idea tego przykładu? aby jak wejdziesz do domku znikał dach i aby w okół robiło się ciemno... Usuń całą tą zabawę z surface. 2. W draw domu, zamiast tego co jest wstaw: GML if ( distance_to_object( hero ) > 5 ) draw_sprite( DACH, 0, x, y ) 3. w hero draw zamaist draw_sprite daj GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, 1, 1, 0, -1, image_alpha ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Człowieczku wrzuć, że to na uloader jaki normalny a nie rapida to ci pomogę :P https://gmclan.org/up5537.html Prawidlowy link. Sory za tamte kazdemu moze sie zdazyc no. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 ...błagam, czytaj regulamin, dowiesz się gdzie wrzucać... Wejdź na gmclan.org i kliknij w duży folder UPLOADER, i tam wrzuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się