Skocz do zawartości

Nowa gra 3D w stylu Gothic I


nadro

Rekomendowane odpowiedzi

o mój boże skąd tyle o tym wiecie?? n@d®o masz jakas stronke z opisem tego wszystkiego ze tak wszystko wiesz?? chętnie bym sie dowiedział i popracował z 7 lat a jak będę mieć 18 to bym ja zpremierował ale bym się podniecił ze CD- Action piszą o mojej grze a jak sie innym spodoba to zarabieac szmalek :]

 

no co nie mozna pomarzyc :lol:

 

ej widzałem szkice na waszym forum i jak wy robicie to z jednego przedniego obrazka???

bo ja widzałem wstemp do 3D i tam bylo ze potrzeba TOP FRONT i LEFT szkice a to było do samochosu czy to konieczne????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 272
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Qrva załóż se drugi temat w dziale C++ i nie p13rd0l za przeproszeniem tutaj :)

 

@nadro: Wiesz, przebicie komercyjnego silnika tylko z darmowego stuffu może nie wystarczyć. Aczkolwiek Irrlicht to potężne narzędzie. A Irrlicht .NET to już arcydzieło ;). Pewnie chcecie połączyć silnik dźwiękowe, proste graficzne, irrlichta etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pokolei. Poddałem Irrlichta już wielu testom i wypadł lepiej od Ogre jeśli nie doliczać efektów specjalnych. Posejdon Gaming System lub Posejdon Game Engine, jak kto woli ;) bo tak nazywa się nasz silnik gry będzie posiadał: Irrlicht + moje indywidualne dodatki do niego - silniik graficzny; OpenAL - silnik dźwiękowy; ODE, Newton, Bullet, PhysX (ciągle jeszcze nie mogę się zdecydować) - silnik fizyczny. Posejdon złączy wszystko w całość, doda język skryptowy, pliki konfiguracyjne, możliwość pełnego modowania do powstałych na nim gier, system inteligencji, system dialogów, system ekwipunku, opcje save/load itd. Teraz kolej na pojedynek:

Posejdon Vs. Odyssey

Silnik Graficzny:

W obu silnikach natywnym rozwiązaniem wyświetlania obszarów będzie łączenie miejszych lokacji w jedną dużą z doczytywaniami pomiędzy lokacjami dzięki czemu w obu przypadkach silnik graficzny będzie miał możliwość przeznaczenia swojej mocy na generowanie modeli z dużą ilością szczegułów. Nie znam kodowej nazwy silnika graficznego z Odyssey dlatego będę oznaczał go jako XRender. XRender jest znacznie wolniejszy od Irrlichta. XRender ma mało efektów specjalnych, a do Irrlichta niebawem ma wyjść paczka z masą shaderów typu hdr, bloom, motion blur itd. (pytałem się Niko co do tych efektów dlatego piszę). Teraz dźwięk. Odyssey z tego co wiem ma tryb 2D a w Posejdonie dzięki OpenAL będziemy mieli dźwięk 3D. Fizyka w Odyssey jest praktycznie żadna. Występuje tam tylko grawitacja i detekcja kolizji bez pożliwości przesówania przedmiotów itp., tak więc nie będzie problemu z uzyskaniem lepszych efektów fizycznych od tych podstawowych. Inteligencja w Odyssey to czyste algorytmy dlatego jeśli nie uda nam się napisać lepszej to i tak nie powinno być żadnych problemów z napisaniem inteligencji prezentującej podobny poziom, oczywiście bez tak głupich błędów na jakie tam możemy natrafić. Jak wszyscy wiedzą Odyssey nie jest zbyt stabilny, ale nie mogę narazie w tej kwestii wypowiadać się o Posejdonie bo jeszcze jest niegotowy, ale wydaje mi się że brak w nim poprostu niestabilnych elementów. Engin ma przejrzyście pisany kod w C++, wszystko skomentowane w języku polskim a cała składnia pisana po angielsku. Kożystając z Posejdona twórca nie musi się martwić o brak znajomości programowania, wystarczy, że nauczy się języka skryptowego Posejdon Script Language oraz pisania plików konfiguracyjnych Posejdon Config i na tym koniec. Pozostanie zbudować świat za pomocą specjalnego edytora oraz stworzyć grafikę 3d wraz z teksturkami a gra będzie gotowa i co ciekawe nie będą to gry okrojone lecz będziemy mogli wykorzystać grafikę szczegółową z dość dużymi lokacjami. Aha no i jeszcze jedna rzecz. Każda gra stworzona na Posejdonie będzie działała na systemach Windows, Linux i prawdopodobnie MacOSX, a więc multiplatformowe rozwiązanie. Posejdon będzie dostępny w dwóch wersjach licencji: Full - pełny kod źródłowy, z możliwością wprowadzania własnych poprawek i wydawania nieograniczonej ilości gier. Druga wersja licencji to wersja CLOSE. Twórca otrzymuje pozwolenie na stworzenia jednego tytułu oraz otrzymuje gotową binarkę pod systemy Windows (możliwość wyboru ikonki dla exe'ka), Linux i jak mówiłem prawdopodobnie MacOSX. To chyba na tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...