marker Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Mam pytanie/a ;) Po wielu próbach i czytaniu helpa GMa w końcu nauczyłem się robić zmienne globalne :) Ale teraz mi mało no i mam pytanko, jak wprowadzić takie zmienne globalne na pasek gry? Zapewne podobny(taki sam?) jest kod na wprowadzenie na tenże pasek gry zmiennych health, lives, score, jednakże ja tego kodu nie znam i potrzebuję. :) To jest jedna rzecz, o którą proszę. Drugie pytanko, to takie, czy jeśli robię global.var to czy muszę umieszczać to w create obiektu? Bo do tej pory tak robiłem. No i to chyba tyle ;) Z góry dzięki ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zmienną globalną wystarczy zdefiniować jeden raz. draw_text(pozycja_x,pozycja_y,zmienna) Np chcesz narysować ilość zebranych monet w lewym górnym rogu gry: GML draw_text(10,10,"Monety: " + string(global.zmienna)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ja robię zawsze tak: GML global.costam = costam; W create najlepiej, bo ten event wykonuje się tylko raz. Co do wyświetlania, to draw_text(x,y,string(global.costam)), chyba, że globalna to string, to nie trzeba jej zamieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 ja robię zawsze tak: GMLglobal.costam = costam; To jest OK, to drugie też <OK> :) Teraz tylko lecę szukać sposobu na obejście drawa, bo nie wyskakuje mi strzelba z nabojami tylko naboje wyskakują z liczby, która określa ich pojemność w magazynku ;] Ogółem jest dobrze. Dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 No i tu się skończyło... :/ Gdzie wpisać kodzik [global.costam = costam] do obj, do którego kilka razy potrzebne jest create?... Bo teraz wyskakuje taki bug, że bach, zmienię broń, potem z powrotem i nagle mam full ammunition ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 no na początku gry można. ja zawsze mam room, w którym jest obiekt ustalający zmienne i od razu leci do drugiego roomu - gracz go nie widzi, a ja wiem, że już tam nie wracam nigdy i że nic poza tym obiektem się nie pojawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Pomogło :) Dobry sposób :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się