Skocz do zawartości

zmienne globalne - pytań kilka :)


marker

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie/a ;) Po wielu próbach i czytaniu helpa GMa w końcu nauczyłem się robić zmienne globalne :) Ale teraz mi mało no i mam pytanko, jak wprowadzić takie zmienne globalne na pasek gry? Zapewne podobny(taki sam?) jest kod na wprowadzenie na tenże pasek gry zmiennych health, lives, score, jednakże ja tego kodu nie znam i potrzebuję. :) To jest jedna rzecz, o którą proszę.

 

Drugie pytanko, to takie, czy jeśli robię global.var to czy muszę umieszczać to w create obiektu? Bo do tej pory tak robiłem.

 

No i to chyba tyle ;) Z góry dzięki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

ja robię zawsze tak:

GML
global.costam = costam;

W create najlepiej, bo ten event wykonuje się tylko raz.

 

Co do wyświetlania, to draw_text(x,y,string(global.costam)), chyba, że globalna to string, to nie trzeba jej zamieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię zawsze tak:

GMLglobal.costam = costam;

 

To jest OK, to drugie też <OK> :) Teraz tylko lecę szukać sposobu na obejście drawa, bo nie wyskakuje mi strzelba z nabojami tylko naboje wyskakują z liczby, która określa ich pojemność w magazynku ;]

 

Ogółem jest dobrze. Dzięki :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

no na początku gry można. ja zawsze mam room, w którym jest obiekt ustalający zmienne i od razu leci do drugiego roomu - gracz go nie widzi, a ja wiem, że już tam nie wracam nigdy i że nic poza tym obiektem się nie pojawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...