pivot18 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Chce żeby dany kod. Mój to tam zmiana zmiennych... Jakiego Event'a użyć? Jak nie Create. :x Proszę o proste wytłumaczenie. xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 To nie mozesz to zablokowac zmienną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 1. Kup słownik. Ja nic nie rozumiem z tego co napisałeś, czytałem z nazwy tematu o co chodzi. Chce źeby dany kod. Mój to tam zmiana zmiennych... Co to kur*a znaczy ? 2. w create GML bylo = false kiedy ma nastąpić cośtam: GML if not bylo { <zrob costam>; bylo = true; } za drugim razem już nie nastąpi. Prosta sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zadeklaruj sobie jąkaś zmienną, np. GML wykonaj = 1; A potem po prostu sprawdź jej wartość. GML if (wykonaj) { //kod wykonaj = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Chce źeby dany kod. Mój to tam zmiana zmiennych... Lolwut dobre xd Jeżeli nie chcesz w ogóle dotykać eventu create , a chcesz aby cos się wykonało raz, możesz dać w stepie: GML if ! variable_local_exists('zrobione') { //blablabla jakis kodzik... zrobione=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 O kurde... A ja zawsze myślałem, że lekcje języka polskiego są zbędne o.O! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 O dzięki Dark Maximal ;) Temat closed... Albo nie! A jak działa begin step i end step? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Kroki (Stepy) wykonywane są w grze... na każdym kroku. Konkretnie wykonywane są co chwilę, zgodnie z prędkością gry ustaloną na planszy (room). Tutaj wstawiasz akcje które muszą być wykonywane bez przerwy, przez cały czas istnienia obiektu. Np. sprawdzanie czy kierunku czy prędkości i wykonanie konkretnej akcji w przypadku gdy warunek akcji się spełni. Są trzy rodzaje kroków (Step). Zazwyczaj używa sie tylko tego pierwszego. Drugi Begin Step, służy do wykonania akcji, na początku każdego kroku, a więc zanim zostaną wykonane jakiekolwiek inne akcje. Normalny Step, wykonywany jest przed zmianą np. pozycji itp. End Step wykonywany jest na chwilę przed zdarzeniem Draw odpowiedzialnym za rysowanie, ale już po wykonaniu zdarzenia Step - tak więc można go użyć np. do zmiany Sprite'a zależnie od pozycji, bowiem jeżeli takową zarządziliśmy w Stepie, to została ona już wykonana (chociaż na ekranie jeszcze tego nie będzie widać, bo akcja Draw zostanie dopiero za chwilę wykonana i odświeży grafikę na ekranie). cytujac za dokumentacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi