Adronek Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Słyszałem coś że da się zrobić to na depth w objectach ale nie wiem jaki wybrać i co mam zrobić.Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Przesuwany ekran no w opcjach roomu ustawiasz viewy: rozmiar, obiekt śledzony itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Na depth obiektu ustawia się głębokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Przesuwany ekran w roomie w zakladce "views" mozesz ustawic. Do do interface, jesli chcesz zeby poruszało sie za twoim bohaterem czy czymstam: x = view_xview+iles y = view_yview+iles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adronek Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Przesuwany ekran w roomie w zakladce "views" mozesz ustawic. Do do interface, jesli chcesz zeby poruszało sie za twoim bohaterem czy czymstam: x = view_xview+iles y = view_yview+iles No właśnie tak robię tyle że przycisk save i load i interfes są na spritach. Można to jakoś zrobić w objectach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 no to dodaj obiekt , daj mu sprite i ustaw viewy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adronek Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Mógłby mi ktoś dać przykład?Po nie rozumiem tego co napisaliście :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Oh.. jesli chcesz zeby jakis obiekt poruszał sie za viewem ( widokiem twojej gry ) musisz mu w step/draw dac : x = view_xview[0]+miesce_x y = view_yview[0]+miejsce_y gdzie za miesce_x i miejsce_y wpisujesz Współrzędne. np: x = view_xview[0]+50 y = view_yview[0]+50 ustawi to obiekt podazajacy za viewem 50 pix w osi X i 50 w Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adronek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zrobiłem tak jak ty.Tylko pasek się nie wyświetla Mój view ma 400x 400y a ja ustawiłem 0x 352y współrzędne Ale pasek się mi nie pokazuję :( Ps.Mam ustawić tam y i x viewa czy własne po ja własne zrobiłem i nie wiem czy dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 x = view_xview[0] y = view_yview[0]+352 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adronek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Dzięki Gnysek i Hunter wystarczyło usunąć cały event draw ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 albo w draw za x i y podstawić view_xview[0] itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Dołączę się do tematu... Mam podobny problem, z tym, że chciałbym, aby zostało wszystko w spritach, tzn, mam interface jako sprite'y i chciałbym, aby podążał za viewem... No i jeśli to coś z tymi viewami od 0 - 7, to co tam wpisać? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 numer aktywnego viewu. Przeważnie jest to 0 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Tzn, mógłbyś trochę jaśniej? :) Bo w obj. się wpisuje viewy jak alarmy, prawda? ale jak mam sprite, to gdzie wpisać, że ma on podążać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 W stepie: GML x = view_xview; y = view_yview; Chyba że źle zrozumiałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 jesli w jakims obiekcie rysujesz wszytskie sprite to dajesz im pozycje viewa: draw_sprite(spr,false,view_xview[0]+iles,view_yview[0]+iles); view_xview[] - pomiedzy nawiasami umieszczamy numer viewa ktory uzywamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Ok, dzieki Hunter. Na razie wszystko działa, dam znać, jak coś będzie nie tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się