Skocz do zawartości

Pocisk widoczny dla każdego gracza


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

Jeżeli to jest gra online (bo tego nie zaznaczyłeś), to wystarczy, że w momencie strzału gracz wysyła pakiet informujący o stworzeniu pocisku (ew. dla lepszej synchronizacji, także z kierunkiem, bo pozycja na której jest tworzony to pozycja gracza). Gdy serwer ją dostanie, wysyła do wszystkich graczy info, żeby stworzyć pocisk dla tamtego gracza, więc klienci tworzą pocisk na pozycji danego gracza, w kierunku takim jak przesłał serwer (ale jak powiedziałem, można w kierunku w którym odwrócony jest gracz, można kierunek pocisku wysłać w pakiecie z informacją o jego stworzeniu, zeby w razie opóźnień nie poleciał w złą stronę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem to tak.

Serwer co klatkę, wysyła pakiet, ze swoim "current_time" do wszystkich graczy.

Potem gdy gracz strzela pocisk, to wysyła x , y , kierunek , rodzajpocisku , i current_time serwera.

Potem serwer to odbiera, i wysyła reszcie graczy.

Potem jak gracz odbiera pakiet od serwera , to mierzy różnicę, current_tima zawartego w pakiecie z pociskiem, a z current_time'm serwera , i pocisk dodatkowo 'popycha' w zależności od obliczonego laga

xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jak będzie lag i pocisk się stworzy nie w tym miejscu, to i ta serwer powinien decydować kto ginie od pocisku - więc wyśle ci info, że zginąłeś :) po prostu zobaczysz nabój z opóźnieniem, no trudno... nawet jak wyślesz pozycję pocisku i będzie lag, to u siebie w grze będziesz już w innym miejscu - i tak nim nie oberwiesz, więc po co wysyłać jego pozycję? można wysyłać mniej danych i tworzyć go na pozycji gracza, który go wystrzelił, w pozycji jaką ostatnio podał serwer. proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...