Skocz do zawartości

Straszny dylemat.


hopek

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie jest coś takiego (w grze)

Jesteś myśliwym pracującym w parku prechistorycznym, możesz sobie chodzić po nim (ala fps) lub przechodzićw tryb tycoon.

Lecz nie w tym temat, żeby zdobyć zwierzęta do parku musisz otworzyć portal i przenieść się w czasie np. do mezozoiku.

No i co przechodzisz do mezozoiku (który jest oddzielnym room'em) łapiesz dinozaura i wracasz do parku portalem (który też jest oddzielnym room'em) i co normalna opcja przejścia do innego pokoju zrobi tak że będzie to pusty park od którego zacząłeś włączając grę, lecz jeśli się zapiszę grę przed wejściem do portalu to odtwarzając zapis owszem park taki jak był jest lecz jest to stan przed złapaniem dinozaura wiec nic z tego.

Pomóżcie jak zrobić by i park i dinozaur się zapisał!!

POMOCY!! :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Najprościej dać persistent w roomie, tylko pamiętać, żeby przed przejściem cofnąć gracza od teleportu o ile jest jakaś postać na planszy, bo inaczej wpadnie w nieskończoną pętlę.

Albo dodać kilka zmiennych globalnych które po wejściu do roomu tworzą odpowiednie obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak da graczowi peristent no to ok, ale domyślne ustawienie jakiegoś tam obiektu może być

GML
x=50;

y=80;

a jak on będzie grał to się zmieni na inne, np:
GML
x=35;

y=48;

i muchodzi chyba o to aby przy przechodzeniu między roomami ta wartość się nie zmieniała.

Bo jak przejdzie, room się "zresetuje" i znowu będzie:

GML
x=50;

y=80;

zamiast:
GML
x=35;

y=48;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o to mi chodzi. :)

Szybcy jesteście, odpowiedzieliście w 4 minuty...

 

No nie wiem, może zapisuj wszystkie dane w pliku .ini i potem je wczytuj albo zrób aby to się działo w 1 roomie.

Owszem tylko jeżeli mogę się przenosić w jedną epokę, niestety tak nie jest

Kambr, ordowik, sylur, dewon, karbon, perm, trias, jura, kreda, trzeciorzęd, czwartorzęd..

 

Zamiast pisać dwa posty pod rząd, używaj przycisku Edytuj!

Maximal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przechodzeniu między roomami (albo w trakcie gry) zapisuj dane w pliku *.ini, potem, w odpowiednim momencie je wczytuj i usuń plik *.ini z danymi.

Chyba że ktoś ma bardziej wydajny pomysł to niech powie.

To jest chyba najmniej wydajna metoda z tych tu podanych.

globale lub persistenty to najlepsze wyjścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...