Dawka83 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Mam sobie myszkę i obiekt który za nią podąża. W obiekcie w step mam taki kod: GML if (podn=true) { x = mouse_x-sprite_height /2; y = mouse_y-sprite_width /2; } I teraz jak zrobić aby ten obiekt albo, ta myszka zatrzymała się przed obiektem blok? Tak aby nie można jej było tam wepchnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Najprostszym sposobem będzie użycie jakiegoś dll'a odnoście mychy - jest tego sporo na forum yoyo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 a może jednak bez dll'a da się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 GML if (podn=true) { var xx,yy; xx = mouse_x-sprite_height /2; yy = mouse_y-sprite_width /2; if not ( position_meeting(xx,yy,obj_blok) ) { x = xx; y = yy; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 gnysek nic się nie dzieje jak dam ten kod... Edit: Nikt mi nie pomoże :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 GML if (podn=true) { var xx,yy; xx=mouse_x-sprite_height /2; yy=mouse_y-sprite_width /2; direction=point_direction(x,y,xx,yy) if place_free(x+lengthdir_x(50,direction),y+lengthdir_y(50,direction)) speed=50 else speed=0 } dupa a nie kod nawet nie wiem czy zadziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 wycentruj sprita i spróbuj tego: GML var xx, yy; xx = mouse_x yy = mouse_y if ( not place_meeting( xx, y, blok ))x = xx if ( not place_meeting( x, yy, blok ))y = yy //dwa warunki sprawdzają wolne miejsce na 2 osiach. Dzięki temu nie ma efektu "przycinania się". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się