Skocz do zawartości

Zatrzymać myszkę


Rekomendowane odpowiedzi

Mam sobie myszkę i obiekt który za nią podąża. W obiekcie w step mam taki kod:

GML
if (podn=true)

{

x = mouse_x-sprite_height /2;

y = mouse_y-sprite_width /2;

}

I teraz jak zrobić aby ten obiekt albo, ta myszka zatrzymała się przed obiektem blok? Tak aby nie można jej było tam wepchnąć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (podn=true)

{

var xx,yy;

xx=mouse_x-sprite_height /2;

yy=mouse_y-sprite_width /2;

direction=point_direction(x,y,xx,yy)

if place_free(x+lengthdir_x(50,direction),y+lengthdir_y(50,direction)) speed=50

else speed=0

}

 

dupa a nie kod nawet nie wiem czy zadziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycentruj sprita i spróbuj tego:

GML
var xx, yy;

xx = mouse_x

yy = mouse_y

 

if ( not place_meeting( xx, y, blok ))x = xx

if ( not place_meeting( x, yy, blok ))y = yy

//dwa warunki sprawdzają wolne miejsce na 2 osiach. Dzięki temu nie ma efektu "przycinania się".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...