art22pl Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Witam mam problem zrobiłem model 3D załadowałem go z .obj jest to postać, jak zrobić tak żeby obracała się w okuł mnie ? gdy przejdę ? (cały czas) Ja widzę z kamery patrzę na tą postać i chcę żeby ona obracała się, czyli patrzyła na mnie (twarzą w twarz hehe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 jak zrobić tak żeby obracała się w okuł mnie ? gdy przejdę ? (cały czas) Spraw by ta wypowiedź była klarowna bo nijak nic z tego nie zrozumiałem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Czy masz na myśli 'mnie' jako kamerę? Jeśli tak to nie obejdzie się bez trygonometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 sorka ale nie sprecyzowałeś więc: GML (step) model.x = camera.x + lengthdir_x( dystans, _dir ); model.y = camera.y + lengthdir_y( dystans, _dir ); _dir += 1; oczywiście GML (create) _dir = 0; Ten temat powinien być w "pytaniach początkujących" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 A ja sądzę iż jemu chodzi o to że gdy się zbliży na np. 200 pixeli to postać obraca się do niego twarzą ;] czyli coś jak reagowanie na czyjąś obecność ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 tak żeby obracała się w okuł mnie Raczej nie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art22pl Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 sorka ale nie sprecyzowałeś więc: GML (step)model.x = camera.x + lengthdir_x( dystans, _dir ); model.y = camera.y + lengthdir_y( dystans, _dir ); _dir += 1; oczywiście GML (create)_dir = 0; Ten temat powinien być w "pytaniach początkujących" ;) niestety nie o to mi chodziło :mellow: źle zformułowałem POŁĄCZONO: A ja sądzę iż jemu chodzi o to że gdy się zbliży na np. 200 pixeli to postać obraca się do niego twarzą ;] czyli coś jak reagowanie na czyjąś obecność ;P tak o to :sp_ike: wies jak to zrobić ? proszę o pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Bazując na 2D: GML (StepWroga) if ( distance_to_object( hero ) <= 200 ) direcion = point_direction( x, y, hero.x, hero.y ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art22pl Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 ok udało mi się wystarczyło rotation_z :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi