47xxxxxxxx Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Jak zrobić grawitację w grze platformowej?Grawitację pewnie masz (FAQ punkt.13) Pierw tworzymy 2 nowe objekty obj_powietrze i obj_woda. W obiekcie obj_powietrze odznaczamy visible :P. W obiekcie obj_woda w CREATE dajemy : image_alpha = 0.3 // przeźroczystość W create objektu obj_gracz dajsesz kod : swim_check = false W kolizji z obj_woda dajesz : swim_check = true W kolizji z obj_powietrze : swim_check = false Przyciśnięcie strzałki w góre (Pamiętaj by nie wywalać kodu na grawitację): if swim_check = true {vspeed = -2} przykładzie [/url]popatrz jak jest poustawiane obj_powietrze! Edit:Patrz na 19 post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Przykładu nie luknę bo nie mam GM 7, ale patrząc na kod... Nie jest to nic odkrywczego. 1/5 Właściwie nic to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Zaraz dam dam w archiwum bedzie gm6 i gm7.Dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Łosiu czy ty zmieniłeś po prostu rozszerzenie na gm6 czy co zrobiłeś? Bo mi przy otwarciu wywala, że Error Loading bla bla bla i coś tam że nie można otworzyć bo tworzone w nowej wersji GMa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Można to zrobić bez cholernego obiektu powietrze, więc 4+/10. Za chęci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Ja bym to w ogóle zrobił, że w zmiennej przechowywał poziom wody i porównywał y bohatera z tą zmienną, a samą wodę bym rysował :P Ogólnie bez sensu to jakoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Można to zrobić bez cholernego obiektu powietrze, więc 4+/10. Za chęci. No to jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Wystarczy uruchomić myślenie. Zamiast sprawdzać kolizję z powietrzem, sprawdzasz czy NIE MA kolizji z wodą. A najlepiej tak jak ja pisałem wcześniej :P Ludzie nie róbcie przykładów jak jeszcze niewiele potraficie. Wy się uczcie z przykładów zamiast sami je robić! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 O ... Padłem. Dałbym pałę za sam "przykład". A jak jeszcze się dowiedziałem o istnieniu obiektu "powietrze", to naprawdę nie wiem, co powiedzieć... ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 no fakt bezsensu z tym powietrzem i wodą, 2.5/5 za pomysł ale dam 3/5 edit: zmnieniam zdanie: 2/5. tym pacmanem mozna skakac po wodzie a do wody gdy sie wpada po prostu sie spada - nie ma zwiększonego oporu.. jakby taka woda byla w realu to by sie plywac nie dalo .. raczej by sie latało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 troszkę bez sensu z tym sprawdzaniem kolizji z powietrzem. Mógł byś zastosować kod: GML swim_check = place_meeting( x, y, obj_water );który zastąpi te 2 kolizje. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 no fakt bezsensu z tym powietrzem i wodą, 2.5/5 za pomysł ale dam 3/5 edit: zmnieniam zdanie: 2/5. tym pacmanem mozna skakac po wodzie a do wody gdy sie wpada po prostu sie spada - nie ma zwiększonego oporu.. jakby taka woda byla w realu to by sie plywac nie dalo .. raczej by sie latało Ty byś takiego nie zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 No jego umiejętności przyznaję nie są zbyt wysokie, ale takie coś co ty tu zrobiłeś to chyba największy noob by zrobił :P Jest to coś bezsensownego, co nie służy absolutnie niczemu, więc nawet jakby nie zrobił to to świadczy tym bardziej na jego korzyść, no bo po co robić taki szajs? :P A i jeszcze jedno. Takie argumenty to sobie możesz wsadzić wiesz gdzie. Ja bym nie zrobił na przykład IE. Ale mam prawo uważać że to gówno. Nie oceniamy po tym czy my byśmy coś zrobili tylko po przydatności. P.S. Nie, tym razem nie odwołam się do przykładu naszego Michałka xD P.S.2. Kurcze zrobiłem się jakiś marudny i czepiający się strasznie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Przytaknę, rzeczywiście rozwiązanie bynajmniej dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Ta, w Almorze przy mapie 60 000 x 60 000 jest też koło 50 obiektów na raz :P A tutaj w zwykłej platformówce tyle... Totalnie bez sensu to rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kinimod Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 znalazłem kilka błędów przykład 2/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 To jest przykład wody nie fizyki! :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Kinimod, jak na to wpadłeś :P A poza tym, jakby było takie coś o czym mówisz, przykład miałby już 5/5 :) To jest przykład wody nie psychiki! chyba to leci do cytatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 31 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Poprawiłem.Macie! Skasujcie objekt obj_woda , a w STEP obj_gracz dajcie: if place_meeting(x,y+1,obj_water) { swim_check = true } else swim_check = false Pamiętaj by nie wywalać kodu na grawitację! Znowu :jezor: EDIT:Już Wezyr zmieniłeś sygnaturę przez post Miśka999 :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się