Skocz do zawartości

Bug w gm-ie


Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zauważyłem, że gdy chcę, żeby np coś się stało po dotknięciu ściany to robię takie coś:

GML
//na przykład:

if x<=0 or x>=room_width then show_message('Dotknales sciany!')

 

Tylko ze wtedy obiekt musi wyjsc kawałek za ścianę i dopiero wtedy message się pojawi, natomiast jak zrobię:

GML
if x<=0 or x>=room_width-30 then show_message('Dotknales sciany!')

 

to message pojawi sie po dotknieciu sciany..

 

Czy to jakiś bug, czy chodzi o to, że w spricie mam ustawiony ten "point" cos tam w lewym gornym rogu i z lewej jak dotknie (x=0) to ten punkt dotknie a z prawej to kawalek wyleci i dopiero ten punkt dotknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem, ale te x i y są zawsze liczone od origina (jak masz np. origin na środku sprita, to będzie)

GML
if x<sprite_width/2 or x>room_width-sprite_width/2 show_message("wat.");

uważaj, żeby ten message nie pojawiał się bez końca.

 

podsumowując, to nie bug GMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Kurcze, czego dzisiaj w tych szkołach uczą, mi się wydawało zawsze, że X i Y to są jakieś współrzędne punktu na płaszczyźnie, tymczasem widzę, że kolega zrobił z nich całe przedziały i oczekuje, że raz pozycja X będzie się znajdowała z prawego i lewego boku obiektu na raz... otóż mówię, że pozycja X jest tylko jedna i zawsze ustawiona tam, gdzie Origin sprita, lub maski jeżeli takowa jest ustawiona. Może to być dowolny jeden punkt na całej płaszczyźnie i to on oznacza pozycję X obiektu, a nie jego prawy czy lewy bok.

 

Polecam przeczytać: http://pl.wikipedia.org/wiki/Punkt_(geometria)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...