hudy0070 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 display_set_size( 1280, 1024 ) używam tego kodu do zmiany rozdzielczości, ale mam problem. Mam ustawioną rozdzielczość monitora 1280x1024 i gdy w grze chce ustawić powiedzmy 800x600 albo inną mniejszą to wychodzi coś takiego : kolor szary to jest kolor który jest rysowany za roomem. Co zrobić żeby to jakoś przeskalować ? Albo chociaż wyśrodkować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Ale jak za room'em :huh: ?? To np. Tapeta?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Global game settings > color outside the room region Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Zaznacz w opcjach fullscreen i ustaw w room ---> view wyswietlanie obrazu na 1280x1024. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Mam tak ustawione i jak mam rozdzielczość 1280x1024 to jest git na każdej mniejszej jest jak na zdjęciu wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 To pozostaje tylko wina monitora. Poprostu taka rozdzielczosc nie dziala dobrze na Twoim monitorze. Poprostu zostaw tak jak jest to inny monitor sie sam do tego dopasuje:) Wiec to jest zbedne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Właśnie nie bardzo :P, dałem koledze do testów to myszka ma mojej rozdzielczości dojeżdżała do jakiegoś miejsca i dalej stop choć view był dalej a jak zmienił na 1024,768 czyli na taką jak ma to też nie pasowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 To ustaw rozdzielczosc w calej grze 1024x768 i wtedy kazdemu zadziala. Probuj az da jakis efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 GML display_set_size( 1024, 768 ); view_wview[0] = 1024; view_hview[0] = 768; i dalej to samo, na 1024 bez skalowania obiekty są duże i niektóre rzeczy mi się nie mieszczą. Edit: keep as ratio - co ta opcja daje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Odpowie ktoś na moje pytanie? Sory za dubla ale nikt tutaj już nie zaglądał. Jak zmienić rozdzielczość + przeskalować cały view ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Że pozostwi proporcje bez zmian, tz. 800x600 (4:3) na monitorze 1024x768 (4:3) będzie po prostu większe, ale już na panoramicznym (16:9) nadal zostanie 4:3 i dorobi po bokach paski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ja mam ten sam problem. Jak ustawisz view na np.1024 na 768 i dasz w game settings żeby wyświetlało na pełnym ekranie i jeszcze full scale to na monitorze panoramicznym przeskaluje gre i będzie rozciągnięta. Ja robie np. tak: na początku gość wybiera czy ma monitor 16:9 czy 4:3 i zależnie od tego jedna rozdzielczość 1280 na 720 a druga 1024 na 768 i wtedy skaluje ładnie. To jak nie chcesz mieć pasków po bokach. (mi działa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 GM ma właśnie buga z taką zmianą rozdzielczości. Napisałem prostego dll-a który to poprawia: https://gmclan.org/up541_4_Poprawka.html masz tam funkcję którą możesz ustawić obszar rysowania na oknie ( set_draw_area_size( szerokosc, wysokosc ) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się