Skocz do zawartości

Krew i celność


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sobie zrobić taką strzelanke typu snajper, że widac przez celownik jakąś platforme na której biegają ludziki i je trzeba zestrzelić. Teraz mam dwa pytania:

 

1. Jak zrobić wypryskującą krew po zastrzeleniu gostka?

2. Jak ustalić punkt w celowniku (np środek) i gdy nim sie trafi w glowe to umiera gostek odrazu a jak w inna czesc ciala to 50hp zabiera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krew wyruzcisz za pomocą klocka create instance i zaznacz realtiwe

 

Nie musi klockiem, jeśli zna może użyć kodu:

 

GML
create_instance(x,y)

 

Chyba ^_^

 

Za wprowadzanie w błąd dostajesz ostrzeżenie. Jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj!

Ten kod to oczywiście instance_create(x,y,obj);

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wprowadzanie w błąd dostajesz ostrzeżenie. Jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj!

Ten kod to oczywiście instance_create(x,y,obj);

gnysek

Uważam, że warn jest za ostrym sposobem na karę za wprowadzanie w błąd, ale jakoś chyba lepiej jakoś po ludzku zwrócić uwagę, że jak ktoś się nie zna, to żeby się nie wypowiadał. Poza tym, w regulaminie nic o tym nie ma.

 

1. Mój stary przykład strzelanki, który jest na stronie głównej, może się przyda.

2. Spróbuj hitboxy, najprościej tak, jak opisał to Tiger, ale lepiej zrobić to jednym obiektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On dostał tego warna po części za spam w shoutboxie.

 

Dobra, koniec spamu, bo zaraz i my dostaniemy po warniku ^^'...

 

A, to ja też se post editne :P

 

1. Już podano rozwiązanie

2. Najprościej - zrób osobne obiekty ręka, głowa itp.

A najlepiej to samo, tyle, że w jednym obiekcie xP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tworzysz obiekt o nazwie np. object_krew. dajesz jakąś animację rozprysku krwi. origin ustaw tak, żeby pasowało ładnie, najprawdopodobniej na środku to będzie. ale niekoniecznie. Wszystko zależy od grafiki.

w kolizji pocisku z przeciwnikiem dajesz: instance_create(x,y,object_krew)

a w object_krew wybierasz other i tam masz animation end dajesz i dajesz instance_destroy()

z resztą dam ci zaraz przykład jakis tego typu prosty. zaraz cos machne

krewww

tam mozesz pokombinowac z direction krwi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...