XxMichałxX Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Chciałem sobie zrobić taką strzelanke typu snajper, że widac przez celownik jakąś platforme na której biegają ludziki i je trzeba zestrzelić. Teraz mam dwa pytania: 1. Jak zrobić wypryskującą krew po zastrzeleniu gostka? 2. Jak ustalić punkt w celowniku (np środek) i gdy nim sie trafi w glowe to umiera gostek odrazu a jak w inna czesc ciala to 50hp zabiera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 1. Daj jakiś Sprite że krew wylatuje. 2. Mhh.. może Sprite celowniku i małego kwadraciku (2x2 piksele) i ustaw to na środku i tam po ustawiaj. Mam nadzieję że pomogłem ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 1. No ale nie wiem jak to sprite wyrzucic.. a nie da sie w draw jak jest eksplozja to swojego zrobic? 2. No ok, ale jak wtedy ustawic ze jak w glowe to 100hp a w reszte 50hp? edit: 2. A może zrobić, że głowa to ludek.y-5?czy jakos wymierzyc tak.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 1. Np. strzelisz to pojawia się ta krew (tam gdzie celownik) 2. Najlepiej gdyby wszystkie części gostka były oddzielne (głowa, ręka, nogi itd.) i to połączone i przy każdym zabiera HP :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 krew wyruzcisz za pomocą klocka create instance i zaznacz realtiwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 krew wyruzcisz za pomocą klocka create instance i zaznacz realtiwe Nie musi klockiem, jeśli zna może użyć kodu: GML create_instance(x,y) Chyba ^_^ Za wprowadzanie w błąd dostajesz ostrzeżenie. Jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj! Ten kod to oczywiście instance_create(x,y,obj); gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Za wprowadzanie w błąd dostajesz ostrzeżenie. Jak się nie znasz, to się nie wypowiadaj! Ten kod to oczywiście instance_create(x,y,obj); gnysek Uważam, że warn jest za ostrym sposobem na karę za wprowadzanie w błąd, ale jakoś chyba lepiej jakoś po ludzku zwrócić uwagę, że jak ktoś się nie zna, to żeby się nie wypowiadał. Poza tym, w regulaminie nic o tym nie ma. 1. Mój stary przykład strzelanki, który jest na stronie głównej, może się przyda. 2. Spróbuj hitboxy, najprościej tak, jak opisał to Tiger, ale lepiej zrobić to jednym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 On dostał tego warna po części za spam w shoutboxie. Dobra, koniec spamu, bo zaraz i my dostaniemy po warniku ^^'... A, to ja też se post editne :P 1. Już podano rozwiązanie 2. Najprościej - zrób osobne obiekty ręka, głowa itp. A najlepiej to samo, tyle, że w jednym obiekcie xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Co do warna - nabija posty, żeby mieć 1000 i móc zmienić sobie opis pod avatarem. Za całokształt sie należało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 tworzysz obiekt o nazwie np. object_krew. dajesz jakąś animację rozprysku krwi. origin ustaw tak, żeby pasowało ładnie, najprawdopodobniej na środku to będzie. ale niekoniecznie. Wszystko zależy od grafiki. w kolizji pocisku z przeciwnikiem dajesz: instance_create(x,y,object_krew) a w object_krew wybierasz other i tam masz animation end dajesz i dajesz instance_destroy() z resztą dam ci zaraz przykład jakis tego typu prosty. zaraz cos machne krewww tam mozesz pokombinowac z direction krwi itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się