Skocz do zawartości

Edytowanie pliku .txt z poziomu game makera


max1996

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Bawiłem się w zapisywanie ostatnio wciśniętych klawiszy:

GML
plik = file_text_open_write( "log.txt" );

 

if keyboard_check_pressed(vk_anykey)

file_text_write_string( plik , keyboard_lastchar );

 

file_text_close( plik )

 

Bardzo pomogli mi koledzy z forum za co thx! :D Ale przejdźmy do konkretów. Chciałbym zrobić, aby:

1. Nie tworzyło nowego pliku, tylko modyfikowało istniejący log.txt (jeśli by nie istniał, to żeby go stworzyło),

2. Żeby co 5 sek. zapisywało plik.

 

Pozdro!

P.S. Wiem, że dużo osób ma uczulenie na szatańską grę (tibia). Ja w nią nie gram, a tym bardziej nie zamierzam h4k0waC w niej kont :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Otwierasz ten sam plik, poprzez wprowadzenie ścieżki :

GML
plik = file_text_open_write( "/*C:/Gra/*/log.txt" );
no i zapisujesz tak jak to czyniłeś wcześniej poprzez keyboard_lastchar. Mam nadzieję, że tak to się robiło, bo naprawdę nie pamiętam.

 

Ad2. Tu Ci bardziej przydadzą się Alarmy :

GML (Create)
odlicz=5

alarm[0]=1*room_speed

GML (Alarm 0)
odlicz-=1

alarm[0]=1*room_speed

GML (Step)
if odlicz=0

{

plik = file_text_open_write( "log.txt" );

 

if keyboard_check_pressed(vk_anykey)

{file_text_write_string( plik , keyboard_lastchar )}

 

file_text_close( plik )

alarm0=1*room_speed

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można... Tylko ja gdy robiłem przykłady do mojego Arta wyświetlałem zmienną odlicz no i było odliczanie, możesz zrobić tak jak radzi Makary155

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj błąd, nie zapętliłem alarmu. zobacz to:

GML (Create)
plik = file_text_open_appened( 'plik.txt' )

alarm[ 0 ] = 5 * room_speed

GML (Alarm0)
file_text_write_string( plik , 'log z ' + string( current_hour ) + ':' + string( current_minute ) + ':' + string( current_second ) + ':' + chr( 13 ) + 'ten tekst zostanie dopisany do pliku za całe 5 sekund.' + chr( 10 ) + chr( 13 ) )

alarm[ 0 ] = 5 * room_speed

GML (GameEnd)
file_text_close( plik )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...