Makary155 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Może to bardzo n00bskie pytanie, ale czy są jakieś lepsze sposoby na odmierzenie 3 minut w grze niż sekundy=room_speed*180? Room speed mam ustawiony na 60, ale pod wpływem pewnych efektów fps spada do 40, a to już mi spowalnia odmierzanie, a na dodatek jak trafimy w cel to nam 30 sekund dodaje. Czasem wydaje się że sekunda trwa 1,5 lub więcej prawdziwej sekundy. Bardzo proszę o wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Sprawdzaj na milisekundach: current_time* Number of milliseconds that have passed since the system was started. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 zapisuj current_time do zmiennych i porównuj. Ew. current_date() (heh, nie pamiętam, jak się funkcja nazywa :P W każdym razie jeszcze dużo dokładniejsza od milisekund - przydatna choćby do sprawdzania wydajności naszych innowacyjnych rozwiązań :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę:) w creditach będziecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Stycznia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Ale jak trafisz na końcówkę sekundy, to trzy miną szybciej, niż jak trafisz na początek. Niestety - jak gra zwalnia to i odmierzanie czasu zwolni. Dla tego własnie GM powinien być wielowątkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Wydaję mi się, że takie odmierzanie czasu (current_time) będzie nie odpowiednie, bo przy spadkach FPSów tracimy czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 A mi sie jednak wydaje że to NAJODPOWIEDNIEJSZY sposób odmierzania czasu.. Przecież to działa na timerze, pobiera czas w milisekundach od rozruchu systemu, czyli pobiera czas bezwzględny systemowy, a nie czas względny gry. Ja na tym wyliczałem prawdziwe FPS, bo te GMowe to jakieś takie lipne i nie dokładne. Wystarczy na starcie naliczania zwrócisz do globalnej zmiennej wartość date_current_time(), a potem kiedy tylko zechcesz do innej zmiennej znów date_current_time() i odejmujesz "stary czas" od "nowego czasu" i masz podane w milisekundach ile minęło czasu. dzieląc przez 1000 uzyskujesz czas sekundowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Tak zrobiłem, ale z current_time. Dałem zmiennej wartość current_time+180000 i jak trafimy w cel to dodaje do tej zmiennej 30000. Na końcu dałem if (current_time>=zmienna) to próba się kończy. Spadków fps możecie nie mieć, bo ja mam słaby komp(procek 1,6GHz 512 ramu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się