Skocz do zawartości

Pole Tekstowe Bez Dll'a


Rekomendowane odpowiedzi

Dawno niczego nie dawałem, szperałem w swoich przykładach i rzucił mi się ten przykład:

 

https://gmclan.org/up44_11_b54a6c134d.html

 

v2

https://gmclan.org/up44_11_poletekstowe2.html

 

jako iż dodałem kiedyś pole tekstowe z dll'em, tym razem daje je bez dlla i konieczności jego używania ;) miłej zabawy!

 

 

Warn - 10% za przykład na stronę główną.

Mimek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz se wyobraź, że twoja gra przynajmniej raz na każdy room potrzebuje pola tekstowego. Mając 20 roomów potrzebujesz już 20 obiektów :/. Tak jak mówiłem, mój jest trochę trudniejszy do zrozumienia ale mimo to bardziej przejrzysty i prostszy na dłuższą metę. Zawsze można dodatkowe bajery takie jak kolory ramek i teł wywalić i liczba kodu spadnie drastycznie :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo twój przykład! każdy room inny obiekt ! :P to nie ma znaczenia czy będą używać twojego czy mojego, zrobiłem to żeby ludzie się uczyli, poza tym zrobi Ci różnice jak będziesz miał 20 obiektów? poza tym u mnie używa się spritów i jest większe pole do popisu ;p chodź nie mówię wcale, że twojego kodu nie można by przerobić bardzo prosto, ale na dzień dzisiejszy tego nie ma, o! i tak wymiatam ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiesz, że im więcej obiektów tym więcej gra zajmuje miejsca i dla każdej nowej instancji masz dodawany ogromny szereg podstawowych wbudowanych zmiennych takich jak x,y, image_angle,sprite_index itp itd... To wszystko wsiada na pamięć.

 

Obiektów nie można se dodawać od tak ile się chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo, metoda Pietera jest wydajniejsza. Obiekty roli nie grają, wystarczy zrobić sobie funkcję z kilkoma argumentami je tworzącą i po kłopocie. A twój jest słaby, bo po co sprawdzać pozycję myszki tyle razy i później to wyświetlać. Obiekt to zmienna, zobacz, ile ty tych "obiektów" masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pental, poducz się jeszcze trochę. Bo puki co to mało wiesz na ten temat. Tam gdzie więcej obiektów tam siada wydajność. Fakt, przy 2 obiektach na całą grę, może i nie ma problemu. Ale, tak jak mówiłem: na dłuższą metę, gdzie tych pól ma być więcej, lepiej jest dodać kilka zmiennych i pola rysować, niż dorzucać kilka obiektów, a z każdym obiektem nowe procesy i nowy zestaw zmiennych. Już tłumaczyłem, że każdy nowo dodana instancja to dodatkowy szereg zajmowanej pamięci, a czemu? Bo te instancje od razu sobie deklarują zmienne wbudowane, takie jak sprite_index, x, y, image_angle, direction i masę innych... Przy jednym obiekcie te zmienne występują tylko raz. Zresztą, dodaj se 1000 obiektów do gry, całkiem pustych, i zobacz fps to się przekonasz...

 

Co do szlaczków, też się z takim polem nie spotkałem, ale i draw pozwala na ich rysowanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże Pieter jaki ty odporny na logikę jesteś :/. Oprócz np. Wielu pól tekstowych w grze są także inne obiekty, bardzo dużo innych obiektów, dlatego należy starać się unikać ich DODATKOWEGO mnożenia. I z tego powodu, jak się da, najlepiej ograniczać ich liczbę.

 

No i Pental, wierz mi, po wywaleniu bajerów z kolorkami czcionek itd. ten przykład jest BARDZO wydajny, tak samo zresztą jak i teraz. To nie jest dużo obliczeń.

 

Porównaj se ile pamięci rezerwuje jedno pole tekstowe na obiekcie a ile jedno moje. Nie wiem ile to dokładnie, ale do jednego mojego pola wystarczy 9 zmiennych (po wywaleniu kolorków ok. 4-5) Z kolei do jednego takiego obiektowego cały szereg wbudowanych oraz te które sam zadeklarujesz. Mateczko, każdy by to już dawno załapał, bez tylu dodatkowych tłumaczeń. Przy kilku polach ta różnica jest już SPORA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...