Skocz do zawartości

Wykrywanie "solid"


Misiek999

Rekomendowane odpowiedzi

stworzyłem najzwyklejszy sprite kwadratu, stworzyłem obiekt i zaznaczyłem mu solid. Dlaczego gm wykrywa mi "solid" nawet kilkadziesiąt pikseli od obiektu ? Męczyłem się z maskami itp. Ale przecież mam zaznaczone "same as sprite" więc powinna być rozmiarów równych temu kwadratowi.

solid2.png

Zaznaczony obszar wykrywa jako solid. Oprócz tego, place_empty zwraca false, chociaż nic tam nie ma. Próbowałem to naprawić, ale wszystkie metody zawiodły, więc piszę tutaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś robiłem taki lasek na pętli. sprawdzałem po pixelu czy kolejna pozycja jest wolna od solid i też tak się dziwnie zachowywało.. Laser nie dochodził do końca bloczków, mimo, że wszystkie bloczki miały poustawiane maski.

 

lecisz gnysek ;)

 

 

ED: https://gmclan.org/up1558_11_f5a8118815.html

to zielone to jest pierwotny laser. czerwone to to co nie dochodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem w czym problem, bo w tym obiekcie którym wykonujesz place_empty, gm pobiera sprite tego obiektu by sprawdzic czy pokrywa się on z spritem obiektu platform ( uroki gma ). Dowiodłem tego zmieniając wielkość spr_enemy. A ty wytłumaczę to na rysunku.

 

mimek.png

Mam nadzieje że zrozumiałeś. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...