Misiek999 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 stworzyłem najzwyklejszy sprite kwadratu, stworzyłem obiekt i zaznaczyłem mu solid. Dlaczego gm wykrywa mi "solid" nawet kilkadziesiąt pikseli od obiektu ? Męczyłem się z maskami itp. Ale przecież mam zaznaczone "same as sprite" więc powinna być rozmiarów równych temu kwadratowi. Zaznaczony obszar wykrywa jako solid. Oprócz tego, place_empty zwraca false, chociaż nic tam nie ma. Próbowałem to naprawić, ale wszystkie metody zawiodły, więc piszę tutaj :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 daj plik z samym kwadratem, zobaczymy co jest nie tak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 chodzi o ten siwy kwadrat. Wyświetla też co zwraca aktualnie funkcja "place empty" w trakcie przemieszczania myszką po ekranie ( 0 powinno być tylko po najechaniu na kwadrat ). https://gmclan.org/up2321_12_kwadrat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 kiedyś robiłem taki lasek na pętli. sprawdzałem po pixelu czy kolejna pozycja jest wolna od solid i też tak się dziwnie zachowywało.. Laser nie dochodził do końca bloczków, mimo, że wszystkie bloczki miały poustawiane maski. lecisz gnysek ;) ED: https://gmclan.org/up1558_11_f5a8118815.html to zielone to jest pierwotny laser. czerwone to to co nie dochodzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 a najgorsze jest to, że stoję przez to z artem w miejscu a mam już ponad 7 stron. ;d Chciałem sobie wypróbować kod a tu dups : pusty obszar wykrywa jako niepusty i ciul. ;[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Wiem w czym problem, bo w tym obiekcie którym wykonujesz place_empty, gm pobiera sprite tego obiektu by sprawdzic czy pokrywa się on z spritem obiektu platform ( uroki gma ). Dowiodłem tego zmieniając wielkość spr_enemy. A ty wytłumaczę to na rysunku. Mam nadzieje że zrozumiałeś. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 haha dzięki :) raczej bym nie wpadł na to. Tylko nie wiem co zrobić z tym fantem w przykładzie, bo tam nie moge zmienić rozmiaru ;[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Ustaw obj_enemy maskę 1x1 a sprite normalny, a potem napisz własny kod na sprawdzanie kolizji, biorąc do tego rozmiary spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 kurde... i bede musiał dać tą informacje i wytłumaczyć w artcie o AI. No trudno. Dzieki. edit : Dobra mam inne rozwiązanie. Parent dla wszystkich solidów i position_meeting oraz position_empty ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się