Skocz do zawartości

wynik


adrian9

Rekomendowane odpowiedzi

hmm tablica ci tu az nie potrzebna ale jesli tak chceszs to robisz tablice w create :

 

p_score[0] = 0; //ilosc pkt pierwszego gracza

p_score[1] = 0; //ilosc pkt drugiego gracza

 

Potem na zasadzie kolizji mozesz zrobic dodawanie pkt, w zalerznosci czy robisz to na obiektach czy rysujesz sprite bramki w oddzielnym obiekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, że przy uderzeniu piłki o bramkę gracza 1, wynik (który chciałbym aby widoczny był u góry ekranu) się zmieniał o 1 dla gracza 2 i analogicznie przy uderzeniu piłki o bramkę gracza 2 punkt otrzymuje gracz 1.

 

 

:D mam nadzieję, że rozumiecie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Hm. Ogólnie rzecz biorąc, po prostu na początku gry w piłkę zdefiniuj dwie zmienne - każda będzie przechowywać punktację innego gracza - a potem po prostu za pomocą funkcji podanych przez Huntera rysuj wartości tych zmiennych na ekranie.

 

Oczywiście zrób też tak, żeby przy zdobyciu bramki odpowiednia zmienna-wynik wzrastała o 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed zakładaniem tematu jest coś napisane czerwonymi literami.

Zanim zadasz pytanie:

1. Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum

2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help)

3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami

 

Powtarzające się pytania będą karane ostrzeżeniami lub usuwaniem tematów !!!

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

 

Zastosuj się do tego a dowiesz się, jak zrobić te zmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna to nic innego jak liczba która jest przechowywana w pamięci komputera. Nazywa się ją zmienną bo liczba ta może być zmieniana na inną.

-zmienna lokalna to taka która istnieje w obiekcie w którym ją zdefiniowano ( czyli stworzono/określoną jej wartość początkową )

z kolei

-zmienna globalna to taka która istnieje dla wszystkich obiektów.

 

Definiuje się je następująco:

 

Lokalna w evencie create obiektu.:

nazwa zmiennej=wartosc zmiennej;
np.  punkty=0;
w nazwie nie może być polskich znaków, spacji i specjalnych znaków ( lewy alt+ liczba z numpada )

globalną możesz zdefiniować gdzie chcesz byle wcześniej zanim ją będziesz chciał wykorzystać:

global.nazwa zmiennej=wartosc;
np.  global.punkty_globalne=0;

 

 

Jak chcesz zmienne zmienić to po prostu wpisujesz

np.

GML
punkty=3; // tutaj punkty zamienia sie na wartosc 3

punkty+=1; //tutaj wartosc sie zwiekszy o 1

punkty-=1; //a tutaj zmniejszy o 1

Tak samo jest z globalną.

 

 

Przedstawiłem ci zaledwie podstawy więcej na razie nie musisz wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... tyle odpowiedzi i nikt nie podał dokładnego rozwiązania :/

 

obj_control

Create:

GML
team_a = 0

team_b = 0

Draw:

GML
draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b))

 

 

obj_piłka

Kolizja z bramka drużyny_a:

GML
obj_control.team_b += 1

 

Kolizja z bramka drużyny_b:

GML
obj_control.team_a += 1

 

Najprostszy sposób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Information about object: control

 

Sprite: <no sprite>

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

team_a = 0

team_b = 0

 

Draw Event:

execute code:

 

draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Information about object: control

 

Sprite: <no sprite>

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

team_a = 0

team_b = 0

 

Draw Event:

execute code:

 

draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b))

 

Czytałeś mój post wyżej? Nie nazwałeś obiektu obj_control! Jak chcesz adresować do obj_control skoro taki obiekt nie istnieje? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli mam tak :

 

 

 

 

Information about object: pilka

 

Sprite: piłka

Solid: true

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

 

 

Step Event:

execute code:

 

vspeed+=1

 

Collision Event with object team_a:

bounce precisely against solid objects

execute code:

 

vspeed=-12

 

Collision Event with object team_b:

bounce precisely against solid objects

execute code:

 

vspeed=-12

 

Collision Event with object sciana:

bounce not precisely against solid objects

 

Collision Event with object bramka:

display message: gool gracz 2

jump to the start position

execute code:

 

control.team_b += 1

 

Collision Event with object bramka2:

jump to the start position

display message: gool gracz 1

execute code:

 

control.team_a += 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@offtop

Hmm..skoro nic nie kapujesz z dokumentacji, kursów, przykładów czy FAQ to po co one wogóle są? One są po to, aby nowi tworzyciele gier zrozumieli wiele rzeczy. Chcesz abyśmy Ci podali na tacy podstawy. Sam musisz do tego dojść. Popróbuj a napiewno Ci się uda i nie nazywaj spritów/obiektów polskimi znakami (ą, ł, ę, ć, itp).

 

EDIT: A jeżeli tego nie rozumiesz to poprostu nie bierz się za gry, spróbuj z czym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasoby- to wszystko co nie jest skryptami, obniektami i romami(levelami)(czyli sprity,dźwięki,backgroundy...)

Przykład:

piłka <źle pilka <dobrze

 

2 przykład

 

objekt o nazwie punkty ma w create zmienną punkty. <źle, bo nic nie może się tak samo nazywać(dlatego powinno sie pisac np. spr_ przed każdym spritem, czy obj_ przed każdym obiektem :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...