adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Mam pytanie... jak można zrobić tablicę, która wyświetlać będzie obecny wynik. Chciałbym aby wartości zmienialy się gdy piłka dotknie bramki gracza 1 to punkt więcej uzyskuje wtedy gracz 2 i odwrotnie... Proszę o pomoc i z góry dziękuję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 hmm tablica ci tu az nie potrzebna ale jesli tak chceszs to robisz tablice w create : p_score[0] = 0; //ilosc pkt pierwszego gracza p_score[1] = 0; //ilosc pkt drugiego gracza Potem na zasadzie kolizji mozesz zrobic dodawanie pkt, w zalerznosci czy robisz to na obiektach czy rysujesz sprite bramki w oddzielnym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 chodzi mi o to, że przy uderzeniu piłki o bramkę gracza 1, wynik (który chciałbym aby widoczny był u góry ekranu) się zmieniał o 1 dla gracza 2 i analogicznie przy uderzeniu piłki o bramkę gracza 2 punkt otrzymuje gracz 1. :D mam nadzieję, że rozumiecie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Wyswietlanie wyników: draw_text(...) lub draw_text_color(...) lub draw_text_ext(...) albo draw_text_ext_color(...) Rozumiem ze ta bramka to obiekt tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 tak bramka jest obiektem... po prostu chodzi mi o takie wyświetlanie wyników jak np. w grach piłkarskich . Gdy gracz zdobywa bramkę to zmienia się wynik o jedną bramkę na jego korzyść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 25 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Hm. Ogólnie rzecz biorąc, po prostu na początku gry w piłkę zdefiniuj dwie zmienne - każda będzie przechowywać punktację innego gracza - a potem po prostu za pomocą funkcji podanych przez Huntera rysuj wartości tych zmiennych na ekranie. Oczywiście zrób też tak, żeby przy zdobyciu bramki odpowiednia zmienna-wynik wzrastała o 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 no wszystko ładnie pięknie, tyle tylko, że jestem tu nowy i nie mam nawet pojęcia jak zrobić te zmienne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 przed zakładaniem tematu jest coś napisane czerwonymi literami. Zanim zadasz pytanie: 1. Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum 2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help) 3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami Powtarzające się pytania będą karane ostrzeżeniami lub usuwaniem tematów !!! Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. Zastosuj się do tego a dowiesz się, jak zrobić te zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 tyle tylko, że chciałbym aby było to na początku dla mnie zrozumiałe, bo z tych kursów to ja raczej nic nie wywnioskuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Zmienna to nic innego jak liczba która jest przechowywana w pamięci komputera. Nazywa się ją zmienną bo liczba ta może być zmieniana na inną. -zmienna lokalna to taka która istnieje w obiekcie w którym ją zdefiniowano ( czyli stworzono/określoną jej wartość początkową ) z kolei -zmienna globalna to taka która istnieje dla wszystkich obiektów. Definiuje się je następująco: Lokalna w evencie create obiektu.: nazwa zmiennej=wartosc zmiennej; np. punkty=0; w nazwie nie może być polskich znaków, spacji i specjalnych znaków ( lewy alt+ liczba z numpada ) globalną możesz zdefiniować gdzie chcesz byle wcześniej zanim ją będziesz chciał wykorzystać: global.nazwa zmiennej=wartosc; np. global.punkty_globalne=0; Jak chcesz zmienne zmienić to po prostu wpisujesz np. GML punkty=3; // tutaj punkty zamienia sie na wartosc 3 punkty+=1; //tutaj wartosc sie zwiekszy o 1 punkty-=1; //a tutaj zmniejszy o 1 Tak samo jest z globalną. Przedstawiłem ci zaledwie podstawy więcej na razie nie musisz wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 wprowadziłem te zmienne do create piłki... i dodałem, że przy zderzeniu z bramką wartość zmiennej wzrastać będzie o 1 ... co teraz mam zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Ehh... tyle odpowiedzi i nikt nie podał dokładnego rozwiązania :/ obj_control Create: GML team_a = 0 team_b = 0 Draw: GML draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b)) obj_piłka Kolizja z bramka drużyny_a: GML obj_control.team_b += 1 Kolizja z bramka drużyny_b: GML obj_control.team_a += 1 Najprostszy sposób ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 wyskakuje mi błąd :/ nie wiem co mam zrobić:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Może nam powiesz jaki błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 http://s3.zapodaj.net/47991433.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 1. nie nazywaj obiektów z polskimi znakami. 2. stworzyłeś obj_control i do jego create włożyłeś team_b i team_a ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 w create controlu : team_a = 0 team_b = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 za pomoca tego przycisku skopiuj nam informacje objectu controlera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 w create controlu : team_a = 0 team_b = 0 A napewno nazwałeś obiekt "obj_control"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Information about object: control Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: team_a = 0 team_b = 0 Draw Event: execute code: draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Bo tam jest obj_control a ty masz samo control Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Information about object: control Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: team_a = 0 team_b = 0 Draw Event: execute code: draw_text(x,y,string(team_a)+":"+string(team_b)) Czytałeś mój post wyżej? Nie nazwałeś obiektu obj_control! Jak chcesz adresować do obj_control skoro taki obiekt nie istnieje? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 a jeżeli mam tak : Information about object: pilka Sprite: piłka Solid: true Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: Step Event: execute code: vspeed+=1 Collision Event with object team_a: bounce precisely against solid objects execute code: vspeed=-12 Collision Event with object team_b: bounce precisely against solid objects execute code: vspeed=-12 Collision Event with object sciana: bounce not precisely against solid objects Collision Event with object bramka: display message: gool gracz 2 jump to the start position execute code: control.team_b += 1 Collision Event with object bramka2: jump to the start position display message: gool gracz 1 execute code: control.team_a += 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Tak też może być. EDIT: Swoją drogą, lepiej zapytać się na forum i czekać na odpowiedź niż sprawdzić samemu czy działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 mówię, że jestem początkujący i popełniam jeszcze sporo błędów. Męczę się z tym już od trzech dni i nic, dlatego napisałem tutaj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Nie nazywaj zasobów polskimi znakami tak jak ten sprite piłka bo może to doprowadzić do wielu komplikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian9 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 potrafi ktoś wytłumaczyć to tak abym zrozumiał jak to zrobić, bo ja dalej nic z tego nie kapuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 @offtop Hmm..skoro nic nie kapujesz z dokumentacji, kursów, przykładów czy FAQ to po co one wogóle są? One są po to, aby nowi tworzyciele gier zrozumieli wiele rzeczy. Chcesz abyśmy Ci podali na tacy podstawy. Sam musisz do tego dojść. Popróbuj a napiewno Ci się uda i nie nazywaj spritów/obiektów polskimi znakami (ą, ł, ę, ć, itp). EDIT: A jeżeli tego nie rozumiesz to poprostu nie bierz się za gry, spróbuj z czym innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 zasoby- to wszystko co nie jest skryptami, obniektami i romami(levelami)(czyli sprity,dźwięki,backgroundy...) Przykład: piłka <źle pilka <dobrze 2 przykład objekt o nazwie punkty ma w create zmienną punkty. <źle, bo nic nie może się tak samo nazywać(dlatego powinno sie pisac np. spr_ przed każdym spritem, czy obj_ przed każdym obiektem :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się